- fre 11 nov 2011, 21:48
Beställde idag en ny V60 D5 som tjänstebil. Första gången jag får chansen att välja tjänstebil, så det blev över en månads grubblande och testande över vilken modell jag skulle välja. Testade både V70 och V60, men var tidigt inställd på nya V60 pga dess utseende. V70n hade ju dock otroligt trevliga säten, men det får bli senare i livet.
Provkörde sedan alla fyra motorer som jag kunde välja mellan pga miljöpolicyn. Drive, D3/D5 manuell och TF4 M/A. Drive var inte så pjåkig som förväntat, men det stod till slut mellan en fullutrustad TF4 och en mer spartansk utrustad D5 Summum. Det blev det senare, främst för den oväntat pigga D5-motorn som gav riktig körglädje. Jag hade även möjlighet att klämma in polestar, som inte gick att motstå efter alla fina lovord här!
Så nu är det nedräkning mot julafton om 5-8 veckor! Enligt ÅFn var det mer troligt med 5-6 veckor i den takt de höll nu.
V60 D5 Summum Manuell Polestar
Fälg Balder
Savile Grå Metallic 492
Läder Mörkgrå K101
plus lite lull-lull.
:D
Provkörde sedan alla fyra motorer som jag kunde välja mellan pga miljöpolicyn. Drive, D3/D5 manuell och TF4 M/A. Drive var inte så pjåkig som förväntat, men det stod till slut mellan en fullutrustad TF4 och en mer spartansk utrustad D5 Summum. Det blev det senare, främst för den oväntat pigga D5-motorn som gav riktig körglädje. Jag hade även möjlighet att klämma in polestar, som inte gick att motstå efter alla fina lovord här!
Så nu är det nedräkning mot julafton om 5-8 veckor! Enligt ÅFn var det mer troligt med 5-6 veckor i den takt de höll nu.
V60 D5 Summum Manuell Polestar
Fälg Balder
Savile Grå Metallic 492
Läder Mörkgrå K101
plus lite lull-lull.
:D
Nuvarande: XC60 D5 -12, S60 T6 Polestar -12
Tidigare: XC60 2,4 -08, V60 D5 -12
Tidigare: XC60 2,4 -08, V60 D5 -12