- sön 13 nov 2011, 19:33
#587109
Då ska vi se vad Biltema hade för kommentar kring reklamationen på stabilisatorstagen:
Första svaret mailledes lyder enligt följande:
Hej!
Det var tråkig, det är inte vanligt på just de här delarna, det är dem första två på 980 sålda stycken bara här i Göteborg.
Ta de med dig till butiken och reklamera de, visa inköpskvittot och kopian på verkstads kvittot/fakturan när du monterade de den första gången. Vi hjälper dig att fylla i en skadeanmälan i butiken. Välkommen.
Mvh
Walter M.
Customer manager
tel.+46 765254488
vxl.+46 31 744 25 50
Mail to: [email protected]
Problemet är tydligen helt okänt...
I samband med butiksköpet vill jag ha feedback på varför detta problem uppstår överhuvudtaget.
Efter en vecka kommer detta mail:
Hej Mikael,
För en tid sedan fick Biltema framvagnsdetaljer levererade med fel gummityp för vår klimatzon, sannolikt har du köpt utav dem innan det upptäcktes.
Reservdelar tillverkas med olika gummityper då de ska ha rätt elasticitet i det klimat de används.
Den typ av gummi vi fick blev för hård under vinter och sprack.
När vi upptäckte detta larmades tillverkaren och de vi idag säljer har rätt gummityp.
Det rör sig alltså inte om fel på produkterna utan fel typ av utrustning på dem för vårt kalla klimat.
Hoppas detta gav dig de svar du sökte.
Med vänliga hälsningar
Tina Brundin
Biltema Göteborg
Nu verkar det plötsligt välkänt men trots det är det alltså inget fel på produkterna... :roll:
Första svaret mailledes lyder enligt följande:
Hej!
Det var tråkig, det är inte vanligt på just de här delarna, det är dem första två på 980 sålda stycken bara här i Göteborg.
Ta de med dig till butiken och reklamera de, visa inköpskvittot och kopian på verkstads kvittot/fakturan när du monterade de den första gången. Vi hjälper dig att fylla i en skadeanmälan i butiken. Välkommen.
Mvh
Walter M.
Customer manager
tel.+46 765254488
vxl.+46 31 744 25 50
Mail to: [email protected]
Problemet är tydligen helt okänt...
I samband med butiksköpet vill jag ha feedback på varför detta problem uppstår överhuvudtaget.
Efter en vecka kommer detta mail:
Hej Mikael,
För en tid sedan fick Biltema framvagnsdetaljer levererade med fel gummityp för vår klimatzon, sannolikt har du köpt utav dem innan det upptäcktes.
Reservdelar tillverkas med olika gummityper då de ska ha rätt elasticitet i det klimat de används.
Den typ av gummi vi fick blev för hård under vinter och sprack.
När vi upptäckte detta larmades tillverkaren och de vi idag säljer har rätt gummityp.
Det rör sig alltså inte om fel på produkterna utan fel typ av utrustning på dem för vårt kalla klimat.
Hoppas detta gav dig de svar du sökte.
Med vänliga hälsningar
Tina Brundin
Biltema Göteborg
Nu verkar det plötsligt välkänt men trots det är det alltså inget fel på produkterna... :roll: