Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Då ska vi se vad Biltema hade för kommentar kring reklamationen på stabilisatorstagen:

Första svaret mailledes lyder enligt följande:

Hej!

Det var tråkig, det är inte vanligt på just de här delarna, det är dem första två på 980 sålda stycken bara här i Göteborg.
Ta de med dig till butiken och reklamera de, visa inköpskvittot och kopian på verkstads kvittot/fakturan när du monterade de den första gången. Vi hjälper dig att fylla i en skadeanmälan i butiken. Välkommen.

Mvh
Walter M.
Customer manager
tel.+46 765254488
vxl.+46 31 744 25 50
Mail to: [email protected]

Problemet är tydligen helt okänt...

I samband med butiksköpet vill jag ha feedback på varför detta problem uppstår överhuvudtaget.
Efter en vecka kommer detta mail:

Hej Mikael,

För en tid sedan fick Biltema framvagnsdetaljer levererade med fel gummityp för vår klimatzon, sannolikt har du köpt utav dem innan det upptäcktes.
Reservdelar tillverkas med olika gummityper då de ska ha rätt elasticitet i det klimat de används.

Den typ av gummi vi fick blev för hård under vinter och sprack.
När vi upptäckte detta larmades tillverkaren och de vi idag säljer har rätt gummityp.
Det rör sig alltså inte om fel på produkterna utan fel typ av utrustning på dem för vårt kalla klimat.

Hoppas detta gav dig de svar du sökte.

Med vänliga hälsningar
Tina Brundin
Biltema Göteborg

Nu verkar det plötsligt välkänt men trots det är det alltså inget fel på produkterna... :roll:
Biltema försöker i alla fall inte smita från sitt ansvar, jag har reklamerat lite smågrejor och alltid blivit korrekt bemött och aldrig ifrågasatt. Jag är nöjd med Biltema men det finns en del saker jag köper hos Volvo såsom packboxar och en del bussningar där toleranserna är viktiga.

Mvh GK
Köpte och monterade handbromsvajrar från biltema vintern/våren -09.
Bilen används bara sommartid, i år när jag besiktade fick jag två på ojämn handbroms.
Hem och hissade bilen för att fixa, till min förvåning hade hela "plaströret" som är änden på höljet vittrat sönder.
Kollade även andra sidan drog lite i höljet och ner föll även plasten på den sidan.
Så det blev två nya vajrar från volvo.
Bilen är en 855R som bara rullar sommar tid, vajrarna hade varit med på bilen ca 240 mil och två år vintertid i garage.
Jag köpte bromsskivor fram till min förstabil på Biltema och dom fungerade bra tills runt ett halvår efter köpet då dom började bli mer och mer vinda. Innan jag sålde den bilen var dom så vinda att när jag bromsade i 90 vibrerade ratten så jag trodde instrumentpanelen skulle ramla i delar :???:
Handbromsbackarna jag köpte där tog precis för besiktning sen var dom också slut så numera handlar jag bara sånt på volvo
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]