Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har liten undran:

Har en v70 -07, precis monterat på 16" volvo orginal med vinterdäck, vid fullt rattutslag äter den upp insidan av innerskärmen, är det normalt eller har jag fått fel typ av offset fälgar?

Eller ska jag lita på som bilförsäljaren påtalade.. "Nu ville ni ju ha 16"s vinterdäck och de är nog för stora för din bil, den ska nog ha 15", så åk till volvo så får de sätta dit en stopkloss så man inte kan göra fullt rattutslag, det händer att man får göra det på dessa bilar"

Återberättat från min frus samtal med Mellingerbil Västerås.
Ta "stoppen" som sitter skruvad med två skruvar på länkarmen, skifta höger och vänster sida, då får du en ny "slityta" på stoppen detta räcker oftast för att däcken inte ska röra vid innerskärmen. Alternativet är att köpa två nya men resultatet blir det samma (om de inte redan är skiftade)
Det är iaf inte för stora däck, har sådana orginalmonterade på minv70 Ltt
av TomasL
oldtimersmc skrev:Det är iaf inte för stora däck, har sådana orginalmonterade på minv70 Ltt
Nej det är inte för stora däck men du kan ju ha en annan styrutslagsbegränsare monterad.
Nu skriver ju inte TS vad han har för motor i sin vagn men du har ju en turbo = annan styrutslagsbegränsera än om man jämför
med en icke turbobil, oftast iallafall. Om man valde till andra hjul på sin icke turbobil så kan det vara andra begränsre monterade också.
haha,, har jag missat en ordbajsning här eller?

Seriöst: I bilens regpapper står det att bilen ska ha 205/55 R16, bilfirman hävdar att fälgarna som jag köpt är till v70 och just min årsmod.

Såg idag att fälgarna inte finns i sortimentet under v70, utan verkar endast finnas under tillbehör till v50, c30 och c70.. kanske inte så konstigt då. Tror nog att fälgarna jag köpt har et-mått 46, när jag borde ha högst 43=(
.. Trött man blir att leka jobbig kund, kanske dags att åka till annan firma lägga ut nya pengar!?
av TomasL
Kan du inte lägga upp en bild på fälgen?
Du skriver att den finns både till v50, c30 och c70.
Detta ställer jag mig lite frågande till för c70 har mig veterligen annat et än dom andra två. c70's originalfälgar ligger på et 43-45 har jag för mig medans c30 och v50 brukar ligga på 52,5. Så har du fått en fälg med det ET så kan jag förstå att det kan ta i.
Någon får gärna rätta mig om jag har fel ang. Et måtten.

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]