Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ravi skrev:Konstigt att de inte kollat ??? På service ! Jag kollar alltid när det står i protokollet

Lossar man oljepluggen så borde man se att nivån är helt åt helvete med... oljan kan omöjligt försvinna på 1000 mil, när det är torrt under motorn i skyddet...
gooose skrev:Oljenivån skall kollas OM läckage föreligger
Är bilen torr under så lossas ingen plugg....
Så i ditt fall så är bilen torr så sitter pluggen kvar o lossad

Det är vad som står i Volvos service protokoll

//Goose

Dock står det även på sida 238 i serviceboken att oljan ska bytas om bilen har dragit tungt. En D5 med awd som har fast monterad dragkrok kan man nästan räkna ut med röven att den har fått gå med släp ;)
dieselmagnus skrev:Lider med dig. Byt olja med 6000 mils intervall eller 8000 beroende på hur du kör. Du åker nog på ett lådbyte ser det ut som. Maskinskadeförsäkringen kanske?
Det är inget tvivel om att jag kommer byta med 6000 mils intervall hädan efter om inte ännu oftare, betalar hellre 500:- extra för olja än att detta händer en gång till...
Maskinskade tror jag inte på, då den väl slutar att gälla vid 10 000 mil? Rätta mig om jag har fel. Bilen har i dagsläget rullat 24500 mil.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Det låter som ett klassiskt problem med minn[…]

Jämfört olika försäkringsbola[…]