Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krellix
Tjena. Fick tag på en force dumpventil typ likadan som Nuke Performance dumpen idag som jag bytte mot en gammal kass elradiobil :S
Nu till frågan, är det gott ljud i den samt om det fungerar med öppen dump på min bil. Det är en v40-99 2.0t, har öppet filter+avgas på den utan felkoder och liknande. tack på förhand. Mvh
av rudarmy
Nu till frågan, är det gott ljud i den samt om det fungerar med öppen dump på min bil. Det är en v40-99 2.0t,
oookey? ganska klar fråga el?
okeey, tänkte mest ifall någon kört med detta på denna årsm. inte vad som är bra och inte. men tack iaf
.......

mvh bengt
Användarvisningsbild
av Mupphack
Det funkar väl att sätta på och det blir nog gött ljud, vet dock inte om man behöver byta fjäder elelr något i den.

Men å andra sidan som rudarmy skrev, så kan den förstöra katalysatorn och en andra massa grejer samt göra att det blir en konstig motorgång.
av DarkOzze
Köp ett sportluftfilter (insats) och ta bort isoleringen/dämpmatrialet under motorhuven så får du gott ljud plus att du inte riskerar att försöra något.

Jag har gjort så och de funkar fint låter både innefrån och utifrån.

Bara ett tips =)

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]