Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pang58
Har konstaterat att min larmsirén behöver bytas, fick felkod: UEM-0004 Sirén. Kommunikationsfel.
Det som är min fråga, kanske den dummaste idag(?) är att jag sett att säkring 38 är för larmsirénen. Om jag rycker den säkringen, kommer larmet att lösa ändå fast "tyst", och bilen stå med blinkande lampor eller kommer det att vara som en normal larmning/låsning utan att sirénen är inkopplad?
Lär få åka och köpa en ny sirén på måndag...
av rd350
Ingen dum fråga alls! I sirenen har du ett backupbatteri, jag har för mig att man måste dra av kontaktstycket på sirenen för att vara säker på att inte få falsklarm. Lite positivt är att de har sänkt priset på sirenen....
av roger63c
Fluke skrev:Jag hade nyss samma felkod från sirenen. Jag bytte batteriet i den, nu funkar det prima.
Ny siren kostar ca:1400 +moms. Det kan vara billigare att köpa hela larmsatsen där sirenen ingår, än att köpa bara sirenen.
Finns på Ebay annars http://viewitem.eim.ebay.se/BARGAIN-GEN ... 50702/item
Hej. Larmsats där siren ingår kostar ca 1350kr ink moms. Bara siren kostar ca 1900kr ink moms. Vet ej hur volvo har tänkt här.
Användarvisningsbild
av TotanTotan
Det var nog fan det dummaste jag hört idag. Går dom på rökheroin dom som prissätter eller?! Ebay lät ju vettigt ändå. /Clas
Användarvisningsbild
av TotanTotan
Fluke skrev:Jag hade nyss samma felkod från sirenen. Jag bytte batteriet i den, nu funkar det prima.
Ny siren kostar ca:1400 +moms. Det kan vara billigare att köpa hela larmsatsen där sirenen ingår, än att köpa bara sirenen.
Finns på Ebay annars http://viewitem.eim.ebay.se/BARGAIN-GEN ... 50702/item

Vad blev kostnaden med att byta batteri och är det inte stor riska att kretskortet är väldigt ansatt av batterisyra? Är det värt besväret, har inte orkat byta min ännu efter 3 månader. /Clas
av Fluke
Inge batteriläckage i min siren, men jag fixa ju den nästan direkt när jag fick felkod på den. Batteriet var dock helt slut.
Som batteri använde jag 42403 från kjell,119:- Som jag slaktade, eftersom den består av 7st 1.2V celler=8.4V . Vi vill ju ha 7.2V som original packet så jag plockade bort en cell ur packet. Tada då har vi ett 7.2V/250mAh NiMh batteripack nästan som originalt (originalet 7.2V/240mAh)
Lite krympslang runt det och kabeln från orignalpacket = klart.
av rd350
Angående prissättningen siren kontra hel sats, så har alltid Volvo gjort. Finns det som tillbehör är det ofta billigare att ta en hel sats och så får man dubbelt så mycket delar. Förr var det all ide med tex elhissar till 440 som hade samma kvalite som resten av bilen...En hissmotor kostade lika mycket som en komplett sats till två dörrar. Ett annat exempel är nivomat till 960.

Körde den genom biltvätten. Blev v&aum[…]

Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....