Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bonne
Tjena! Skulle kolla olja på min 850R idag efter att jag hällt i en flaska stp oil treatment, för ett par veckor sen, hade bytt oljan nån vecka innan dess. Såg då att de va lite beige grumligt på stickan när jag drog upp den, antar att de är kondens eller vatten i oljan, hur märker jag om de är topplockspackningen som håller på att ge sig eller om nån annan har tips så är jag tacksam. Har inte kör några speciellt långa sträckor nu dom två senaste veckorna kanske kört i högt 25 minuter så den har väl kanske inte hunnit att bli så varm som den borde nu när de har varit på nollan ute.
av Bonne
Alfredo skrev:kanske kondens? För korta sträckor som Du själv är inne på

A men borde inte den försvinna de här blir just på stickan, på locket och i "motorn" är de fint och inget tecken på vatten.
Användarvisningsbild
av taxi
Tror det är normalt, så länge det bara är på stickan. Jag får också det på vintern.
av Bonne
taxi skrev:Tror det är normalt, så länge det bara är på stickan. Jag får också det på vintern.

okej för jag får lite på hela stickan så ska pröva att byta o-ring också och se om de hjälper
Nästa elbil från Volvo?

Jag tvivlar dock inte på att man har gjort […]

Tack för tipset. Den sitter korrekt. Har &aum[…]

Urkopplad kabel/rör?

Det ser ut som röret för bromsvätsk[…]

Vinterdäck

Behöver 4 st vinterhjul till s60. bultmö[…]