Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hörde ett skämt i ämnet från en vän.

Vet du hur man bygger om en diskmaskin till en grävmaskin?

Ge henne en spade...

Ops nu så blir man väl avstängd i 5 omgångar + 20k i böter :oops: :oops:
Så slutligen blev det inte som jag tänkt: Fick lite problem här i hemmet så jag beställde ett utbyteshus från ett företag i Kristianstad, då jag fick det idag så var det achtec2 som gjort det...

Men det roliga slutar inte där, bytte huset idag, gjorde som det stod i instruktionerna och fick en bil som funkade bättre än med det gamla huset men lite hög tomgång. Åkte till ett företag nu ikväll för att ta och nolla felkoder, förstås hade den killen som gör sådant gått hem fem minuter före jag kom. Då jag skulle åka hem så kunde jag inte köra iväg, bilen startade och då jag lade in D (har automatlåda) så kröp bilen iväg i 0.4 km i timmen, inget hände då jag tryckte på pedalen. Inga felmeddelanden i bilen eller något!?? Underbart. Fick ställa bilen där och gå hem, får traska dit imorgon och koppla upp och se vad som kan göras. Eller är bilen stekt? Blir lite nojjig då jag inte får "motorservice omgående" medelandet. Hurra för bilar!

Dave
Gjorde exakt som den lappen, fick med den i paketet. Var där nu imorse och då får jag inte ens bilen att starta. De skulle kolla under dagen om de kan nolla koderna så jag komma iväg till Volvo för att uppgradera. Hade jag vetat att det var så här mkt problem så hade jag låtit volvo göra det för 7500 o varit nöjd.. :)
ja du, efter lite funderande så cyklade jag till verkstaden och bytte till gamla huset, körde till volvo och monterade där det nya, renoverade, huset. Fick hjälp efter ett par timmar och kunde för 750kr uthämta en volvo som nu fungerade! Ångrar inte att jag försökte själv, dock blev det mer pengar än jag tänkte mig! Så nu är det bara nytt avgassystem nästa vecka så har jag renoverat bilen rejält inkl spolning av autmatlådan, nya hjullager och spindelleder.
dave skrev:ja du, efter lite funderande så cyklade jag till verkstaden och bytte till gamla huset, körde till volvo och monterade där det nya, renoverade, huset. Fick hjälp efter ett par timmar och kunde för 750kr uthämta en volvo som nu fungerade! Ångrar inte att jag försökte själv, dock blev det mer pengar än jag tänkte mig! Så nu är det bara nytt avgassystem nästa vecka så har jag renoverat bilen rejält inkl spolning av autmatlådan, nya hjullager och spindelleder.

BSR har fina avgassystem till din kärra http://sv.bsr.se/products/list/exhaust/ ... 2012/2.4t/ jag har ett sådant på min 01:a 2.4T och det låter ungefär som vanligt lite grövre bara.
Slutröret är vackert cromat men pervogrovt (4"), jag kan mest beskriva det som slutsenen i Hajen1 när firren kommer simmande med en syrgastub i mungipan...
Sen e re bara att dra ner byxorna och vända på keppsen Jo Jo Jo
VARNING för ATECH2! Köpte ett spjällhus i början av 2011 till min V70 och allt verkade bra men efter c:a 6 månader började spjället att svara dåligt på gaspedalens rörelse och ETC-lampan tändes. Efter felsökning visade sig att det nya spjällhuset blivit defekt. Jag tog kontakt med Atech eftersom de angett att det var 2-års garanti och förklarade vad det var för fel. De kände till felet och lovade att skicka en ny. Sedan hände inget trots påstötningar, inget svar på mail, bara telefonsvarare som svarar på telefon. De har alltså blåst mig på 3786 kr och nu måste jag på något sätt få tag i en ny. Hade jag vetat detta hade jag gått på original hos Volvo direkt. Jag antar att firman håller på att gå omkull om den inte redan gjort det eftersom de inte svarar. Mitt råd: Köp inget därifrån!!![/quote]

Jag fick precis samma problem! Men atech skickade ett nytt men de hjälpte inte mycket, nu står bilen på volvo och dom ska byta spjället denna gång till orginal.... undra fall man får tillbaka stålarna ifrån atech??????? jävla skit
stänkarn skrev:VARNING för ATECH2! Köpte ett spjällhus i början av 2011 till min V70 och allt verkade bra men efter c:a 6 månader började spjället att svara dåligt på gaspedalens rörelse och ETC-lampan tändes. Efter felsökning visade sig att det nya spjällhuset blivit defekt. Jag tog kontakt med Atech eftersom de angett att det var 2-års garanti och förklarade vad det var för fel. De kände till felet och lovade att skicka en ny. Sedan hände inget trots påstötningar, inget svar på mail, bara telefonsvarare som svarar på telefon. De har alltså blåst mig på 3786 kr och nu måste jag på något sätt få tag i en ny. Hade jag vetat detta hade jag gått på original hos Volvo direkt. Jag antar att firman håller på att gå omkull om den inte redan gjort det eftersom de inte svarar. Mitt råd: Köp inget därifrån!!!
Jag fick precis samma problem! Men atech skickade ett nytt men de hjälpte inte mycket, nu står bilen på volvo och dom ska byta spjället denna gång till orginal.... undra fall man får tillbaka stålarna ifrån atech??????? jävla skit[/quote]
Ja det skall du ha, vänd dig till din konsumentrådgivare på kommunen så får du hjälp med reklamationen.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Lyfter en gammal tråd då det nu eventu[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]