Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av v70r awd 04
ja kolla det har aldrig testa i en 02 men dom kan har börjat redan då det ändrades ju en hel del 02
Användarvisningsbild
av Måsen
Det finns väl några "knep" om man tillfälligt vill vara utan pipet.

- Sätt passagerarens bälte i förarbältets lås.
- Införskaffa bara "bältesbiten" på tex en skrot, att sätta i låset.

Obs. Jag lägger inga moraliska aspekter i det här, om vad som är rätt/fel, bara ett inlägg i tråden, innan påhoppen haglar...
av Rickard
Om det nu är folk som är mer intresserade av varför man inte ska använda bälte isället för att svara på frågan så jobbar jag extra som vakt med egen hund varav jag kör med egen bil på industiområde där jag ska in-ut och läsa av dörrkoder hela tiden och överstiger aldrig en hastighet av 20 km/h med min v70 -01 så låter summern hela tiden och sätta på sig bältet för 200-300m i stöten känns väldigt jobbigt . Det blir väl att köra en skruvmejsel genom summern :evil:
Användarvisningsbild
av Loner
Testade min 02:a igår, den piper ett antal gånger när man startar motorn, sen är den tyst tills man passera ca 5-10km/h nånstanns.

Och den piper inte alls när man backar.

/L
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
Loner skrev:Testade min 02:a igår, den piper ett antal gånger när man startar motorn, sen är den tyst tills man passera ca 5-10km/h nånstanns.

Och den piper inte alls när man backar.

/L
nä just det då ändrade dom det 02 för min 04 är lika dan
Högt oljud ej från motor

Jag har en Volvo S40 2,4i -07, manuell, nyligen be[…]

Ingen egen erfarenhet men en kollega har gjort det[…]

Vibration vid inbromsning

20250608_104117.jpg Jag har under en längr[…]

V90cc vibrationer

Jag har inte kört just den modellen, men gene[…]