Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lade märke till att det klickade till i dörrarna efter att jag låst bilen! Ca 30 sek efteråt.

Vad är detta?
Ja. Om du låser upp med "nödnyckeln".
volvofantast skrev:vad är en nödnyckel?,skall man ha det?
Han menar antagligen huvudnyckeln. Vid ett tillfälle hade jag kopplat ur batteriet. Sedan låste jag dörrarna. Då var jag tvungen att ta mig in i skuffen. Av de tre nycklar jag har så var det en som det gick att öppna bagageluckan med.
Arnold skrev:
Han menar antagligen huvudnyckeln. Vid ett tillfälle hade jag kopplat ur batteriet. Sedan låste jag dörrarna. Då var jag tvungen att ta mig in i skuffen. Av de tre nycklar jag har så var det en som det gick att öppna bagageluckan med.
Jag har inget nyckelhål på annat ställe än förardörren! Tom blindhållet i kofferten saknas!
Jag missade att det var en äldre bil det rörde sig om. Nödnyckel är det nyckelblad som är instucket i datakortet till tändningen på de nyare bilarna, de äldre låser du upp som tidigare sagts med tändningsnyckeln.
Du kan stänga av det med en knapp på instrumentpanelen, läs i instruktionsboken.
gurrish skrev:Du kan stänga av det med en knapp på instrumentpanelen, läs i instruktionsboken.
Den knappen är till för att "inlåsta personer" i bilen ska kunna ta sig ut.

Tack Erik, ska klura lite mer på det hä[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

Ja du "säljaren" är helt[…]

En sån här som tappat "knappen&quo[…]