Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
Brainy skrev:För mig som inte hunnit byta blad någon gång på nya bilen. Hur mycket kostar orginalblad till en v70 II hos Volvo. 318kr verkar wipers.se landa på hem till brevlådan.
Original kostar väl 600 kr ungefär?
av vbyjdam
Inte alls nöjd med mina. Efter ca 3-4 mån börjar dom att gnika vid regn.
Irriterande! Får bli original nästa gång, trots priset!
Användarvisningsbild
av epostaren
Börjar bli dags för nya torkarblad, och har tänkt köpa original, men såg att Wipers har uppdaterat torkarbladen till V70II:
"uppdaterad modell med bland annat metallkropp, som på originalblad"

Någon som har provat dom uppdaterade bladen, och i så fall, vad har ni för uppfattning om dessa - bra eller dåliga?
av Hubbes2010
Hej!
Nej jag är allt annat än nöjd!!

Jag köpte för 1 månade sedan.... direkt så lämna dom en strimma i mitten. Ringde til dem fick " den Nya Modellen" tyvärr samma problem med dem.. ska lägga in bild på problemet. funderar på om det är mina torkararmar det är fel på??
Användarvisningsbild
av epostaren
Tråkigt när det blir så här. Fick du en strimma i mitten på dom torkarblad som du bytte ut först, eller var dom bara allmänt slitna?
av Hubbes2010
Jag har löst problemet, det ligger en typ av 2 delad skena i torkarblade, dessa ligger för nära fästet, så när bladet vilar mot rutan så ligger skenorna mot fästet. det är samma problem med bägge modeller. lösninger var att trycka isär skenorna lite till och vips så ligger dom fint mot rutan :)
av whennebab
Jag är också i behov av nya torkare och har testat de flesta märken (biltema, bosch, AM, Q8 och några andra jag inte kommer ihåg) men inte hittat någon som är så bra som Volvo original - tyvärr. Jag köper originalen med viss "rabatt" för strax under 500 kr/paret vilket jag tycker är alldeles för dyrt för lite gummi men även bosch, Q8 och AM ligger i de prisklasserna, biltema har ju för en hundralapp eller två men den skiten bytte jag efter 2 dagar - de torkade bra men de gav ifrån sig gnisslade/tjutande mot rutan och det var väldigt störande. Alla jag testat har haft likvärdig livslängd på ca 6 månader, kör ca 3.000 mil om året, innan det börjar bli för mycket spår på rutan.
Så antagligen får det bli dyra volvo original torkare igen...

Har dock ej testat Wipers

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]