Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
Jag har aldrig haft en bil som immat så mycket som Min 850, acen tar ju bort detta snabbt men De som inte har ac måste ha det jobbigt.
Vid varm motor inget problem och tycker att värmesytemet funkar annars som det ska, kan det bero på att rutan är ju ganska stor?
Som tur är ju att motorn blir varm snabbt, Kommer ihåg att förra hösten var det många inlägg om dettta!
Användarvisningsbild
av Baze88
taxi skrev:Finns inget mekaniskt till ac där, var nog rec-spjället du hittade :D
Någonting var det när jag slog på och av ac'n så rörde sig inte armen o då imma de åta bara sjutton o nu blir de bara lite imma vid påfrestning på gasen =/
De som inte har AC har sällan problem men de som haer en kass AC de har stora problem.
Säckar AC så måste du köra med full fläkt på rutan och gärna sidorutan lite öppen
Användarvisningsbild
av Alfredo
oldtimersmc skrev:De som inte har AC har sällan problem men de som haer en kass AC de har stora problem.
Säckar AC så måste du köra med full fläkt på rutan och gärna sidorutan lite öppen
Som Jag, tycker att acen funkar?
Alfredo skrev:
oldtimersmc skrev:De som inte har AC har sällan problem men de som haer en kass AC de har stora problem.
Som Jag, tycker att acen funkar?
OM den funkar så e re inga problem MEN om den inte gör det så är det VÄRRE än om du inte hade en...
Nexus skrev: Det byter du ju själv om du är van skruva lite.Inte behöver man vara mekaniker för byta värmepaket i en x70. Bilder och tips kan vi ordna med på forumet.
Ja tack!

All information mottages tacksamt!

Jag har en S70 -00 som immar igen invändigt så fort det regnar. Iofs så bytte jag pollenfilter häromdan, men ändå.. att sprida kunskap vidare är bara positivt. :D :D :D
Nexus skrev:
deavil skrev:Jaha...
Nu vet man vad en verktstad tar för detta byte!!

3700kr låg kalaset på! :cry:
Detta var hos Volvo Bil, med Volvo-anställd-rabatt.
Det byter du ju själv om du är van skruva lite.Inte behöver man vara mekaniker för byta värmepaket i en x70. Bilder och tips kan vi ordna med på forumet.
Skulle väldigt gärna vilja komma över den lilla guiden :) Jag började tappa kylarvatten efter att jag bytt termostaten, sen så tittade jag under passagerarmattan...men skönt att jag vet vart det tar vägen nu. Och det låter inte allt för krångligt men snabb crashcourse guide uppskattas ändå Nex :) Jag har tröttnat på att fuska ihop saker och gör det hellre ordentligt en gång än hafsar ihop det tre gånger ^^

Sen heter det väll förångare på skruvat? Annars får någon gärna skriva artkl. nr till min bil :) V70 tdi -98 automat

http://www.skruvat.se/Forangare-klimata ... 60450.aspx
taxi skrev:Beställ inte fel nu: förångare är kylelement till ac.
Därför jag frågar :) nejnej det får läcka tills slutet av månaden, berätta eller ännu bättre länka artikelnummer till företag och gärna en bild :)
Kamremsras

Att byta några ventiler är ingen st&oum[…]

Råd vid punktering

Hej på er. Nu är ju problemet löst[…]

Hög tomgång

Felkod 2-3-2 betyder inte att lambda sonden inte […]

Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]