Amli skrev:Är detta Volvos svar på A4 Allroad...? Kan man inte få fram en riktigt V60XC så låt bli. Detta blir bara pinsamt. Värst är i alla fall Volvos egna text:
"Bilens chassi har lämnats orört för att inte på något sätt förändra de mycket kritikerrosade kör- och vägegenskaperna. Volvo V60 med XC-designpaket börjar produceras inom kort och eftersom den bygger på D5 AWD finns den enbart med automatlåda. Den som önskar kan dock få XC-paketet även till andra motoralternativ."
Skippa skitsnacket och säg som det är.
"Vi har inte råd eller tid att ta fram en riktig V60XC så vi pimpar lite fattigt en vanlig V60 utan några unika delar och hoppas vi kan lura någon. Det går även bra att få "paketet" till vilken sketen modell som helst. D5 till DRIVe och manuell eller automat."
Har aldrig funnit någon tanke om att producera en V60XC så det är knappast ett svar på A4 Allroad. Lustigt faktiskt att du säger att Volvo ska svara upp mot Audi. Vem var det som var först med denna biltyp egentligen? Snarare så att Audi (mfl) svarat upp mot Volvo...
Att det dessutom går att få paketen till alla modeller ser jag inte som en nackdel, snarare tvärt om! Klart att jag ska kunna välja fritt hur min bil ska se ut/vara utrustad oavsett vilket motoralternativ jag valt. Klart att det känns trist för dom som spenderat ordentligt att även de med snikmotorerna kan få sin bil att se likadan ut men frågan man bör ställa sig är: Har jag köpt bilen för min skull eller för alla andras? Har du köpt bilen för någon annans skull (läs; vill skyta att man har en dyr bil, vill kompensera för något annat etc.) så finns det mycket bättre märken än Volvo för att uppnå det syftet...
Det hela är inte svårare än att någon på "glass&ballong"-avdelningen gjort ett tveksamt namnval när man lanserade det som ett paket. Själva prylarna har funnits sedan början om än som lösa delar. Det är ju inte precis ovanligt att man skapar olika paket med ett hyffsade paketpris. Kinetic, Momentum, Summum, Ocean Race, R-Design, Driver Support osv.
Exteriört styling kit.
-Bakre skidplate
-Främre skidplate
-Tröskeldekor
-främre dekorramar
-Slutrör
Utöver Exeriört styling kit tillkommer...
-Skyddsgaller stål
-Textilmattor
-Vändbar lastrumsmatta
-Stötfångarskydd
Kalla det utility kit eller vad som helst, XC-design känns fel. Hade varit mera rätt att kalla exteriöra kitet för XC-design då skidplates iaf påminner om ordinarie XC-program till utseendet.