Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Christianxc70
Är det någon som vet hur man får biblioteket i alfabetisk,numerisk ordning ?
Fattar inte hur det är tänkt.
Om jag tar ur mitt minne och läser i dator är det inga problem eftersom jag har tagat det efter nummer eller alfabetisk ordning
Jävligt störande att jag inte lyckas lösa det
Användarvisningsbild
av apersson850
Kopiera det till din dator, radera allt från USB-minnet och skriv tillbaka alla filerna dit igen.
De visas i bilen i den ordning de ligger i mappen, inte sorterade på något annat sätt. Men de hamnar där sorterade alfabetiskt när man skriver in dem första gången. Lägger man sedan till filer läggs de bara sist i mappen.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Då den alltid sorterar på filnamnet måste alltså även alla låtar ha "rätt" filnamn vilket inte alltid är fallet med Mp3:or. Det går att fixa detta med synkinställningarna i Mediaplayer eller med ex program som Mediamonkey etc. Då kan du få hela ditt mediabibliotek i datorn att justeras så att alla filer döps till tex [artist - låtnamn] eller hur man nu vill ha det. Det är en förutsättning för att du sedan skall kunna sortera dem rätt. Tänk på att det i Sensus "Bara" går att ha 1.000 låtar i rotmappen och sedan max 250 i varje undermapp. Det är lätt att komma upp i över 250 och då måste du fördela dessa mellan olika mappar annars ser du inte alla filer samt att vissa funktioner (ex random) slutar fungera.
AC problem V70 2016 D3

Det finns ett relä som styr tillslaget av mag[…]

Laddat batteriet några timmar då den b[…]

Låg bromsvätskenivå!?

@snowman , Laddar upp bild genom -Fullstän[…]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Jag såg att @theodorkalin hade gjort det p&a[…]