Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Christianxc70
Hej.
Jag hade bokat tid för montage av extraljus 3st hella 3003 på Bilia men tekniker ringde tillbaka och sa att det inte gick pga jag har parkerings sensorer fram?
Vad är det ??
Kan man inte ha extraljus då?
Någon som vet eller har monterat extraljus med parkerings sensorer.
av jesperk
Nej, extraljusen skymmer radarn/sensorn så man får välja.
Senast redigerad av 1 jesperk, redigerad totalt 0 gånger.
av Cox
Montera och stäng av dom med knappen, sen kan man ju tycka att det är lite bökigt men du får ljus iaf.
Användarvisningsbild
av Gurra82
jag såg en xc70 som hade extraljus brevid avståndsradarn härom dan. Ja det var ju ljus modell mindre typ som mina hella comet xenon 200 eller nåt, men fy tusen va fult de satt monterade, på min bil sitter de ju centrerade men på xc70 jag såg satt de ju inte centrerade pga att han hade just avstånds radarn. Ja den personen som hade den bilen skulle enligt mig behöva en hjärnundersökning.
av Mwi
Om det bara är parkeringssensorer fram borde det väl inte vara problem, men om det är aktivfarthållare så är det säkert problem.
Användarvisningsbild
av apersson850
Stäng av ljudet för parkeringssensorerna fram, så slipper du höra dem, men de där bak fungerar ändå.

Detta då alltså om det verkligen är så att ljusen ska sitta så lågt att de skymmer parkeringssensorerna. Mer troligt är ju att det är avståndsradarn det gäller. Blockerar du den tappar du allt vad farthållare heter, för den fungerar inte ens som en vanlig farthållare om sensorn är täckt.
av pumpnasare
Hej
Min säljare på Volvo säger att pga. City Safety går det ej att montera Extrljus på min V70-12 (skymmer kameran)
Har någon fler fått denna info?
Användarvisningsbild
av apersson850
Detta gäller bara om de sticker upp över huvkanten fram, så att de är synliga från där innerbackspegeln sitter. City Safetys laserscanner sitter framför innerbackspegeln, och den vill kunna se vägen över huvkanten därifrån.
av pumpnasare
Tack
Då blir det att montera små rackare elle hänga dit tre apelsiner och inga NBB 225

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]