Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sjörök
Hej. Hade liknande fel. Det lät som det inte var något komp. Fick ett tips att motorn tappar
trycket i lyftarna. Kan bero på sliten olja. Lyftar lyfter inte och således kommer det inte in bränsle.
Bara att nöta på tills trycket byggts upp. Kanske förklarar dåligt, men jag hoppas jag uppfattade rätt.... :oops:

Mvh // Göran
Användarvisningsbild
av 85594
Nu hände det igen, bilen startade inte i morse :( Det blir att byta impulsgivaren.

Göran, jag har också hört något liknande ang ventilerna, att dom kan hamna i öppet läge och att det då bara är att nöta till den får oljetryck igen.
Men att det beror på dålig olja har jag inte hört. Låter förvisso inte orimligt.
Senast redigerad av 1 85594, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av 85594
Bytte impulsgivaren men tyvärr hjälpte inte det. Bilen gick dock igång (som tidigare) efter lång tids nötande. Låter sen som den startar på en cylinder i tagen (under enperiod på flera minuter)
Märkligt nog har jag fått ett nytt fel efter bytet av impulsgivaren. Bilen hackar till kraftigt (oftast vid kraftigt gaspådrag) och dör även helt och hållet ibland (vid lågt varvtal) Vad kan ha hänt? Vet inte om det har med saken att göra, men nu är färddatorn heldöd också.
av sjörök
Faan va tråkigt...
Hoppas det dyker upp lite tips på detta imponerande forum :-)-)

Ska höra mig för lite....

Saknas det bara lite på höjden och just[…]

Kn ju inte sånt här men toppen jäm[…]

Värmare XC60 22-

Verkar som att eftermonterad Calix elektrisk motor[…]

Återkommande värmeproblem

Gjorde enligt rekommendation, varmkörde bilen[…]