Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvoxc7099
Hej

Jag äger en V70XC ifrån 1999, den fungerar fint förut att motorlampa alltid lyser på den, själv är jag inte så kunnig på bilar.....men jag såg i papperna ifrån den gamla ägaren att de hade nått med främre lamdason att göra??

I övrigt fungerar bilen perfekt, och den går hur bra som helst....men detta är inte allt, ibland bara ibland kommer lampa om abs och en sladdade bil lampan upp vad nu den står för?

Då börjar bilen gå sämre.....trycker man ner kopplingen så är de som den bromsar själv lite, plus att farthållaren slutar att fungera, extremt irriterande....

Men...stänger man då bilen och startar den igen.....borta!! De kan ta 2 månader innan de kommer, och de kan också komma ofta.....hjälp mig snälla hur ska jag göra?

Jag är en sån människa som hatar när de felar....och klarar inte av de typ vill sälja den direkt hehe.....men den är bra och fin i övrigt.

Tacksam för svar
Mvh
Robin
av carlnilsjonas
Nyfiken på om du hittat problemet?

Råkade ut för exakt samma sak och fick det att upphöra genom att göra bilen strömlös en stund, men det känns ju lite som en nödlösning om det faktiskt är något "riktigt" fel på bilen. Har du kommit på det?
Användarvisningsbild
av RaptorX
Lättast för dig är ju att ta ut felkoder istället för att gissa-felet-leken.
Stängning av 3G och 2G. VOC?

Den här informationen hade jag i min app. Sc[…]

Värmepaket blir inte bättre med tiden.. […]

Men jag har kört 40 km nu.

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Det är väl Core som har mindre belysning[…]