- tis 08 nov 2011, 20:19
Hej. Har efter 1 månads ägande av denna V70 2,5T -05 märkt att det tar tid att få upp motortempen. Tidigare körde vi en S60T5 och den klättrade tempen upp till normal efter några kilometerskörning, har 6kilometer till jobbet och gissar på att s60 hade normaltemp på motorn efter ca 4,5-5 km. Vår "nya" V70 har inte kommit upp i normaltemp när jag kommit fram till jobbet, den ligger nog ca 2 sträck före rakt upp på mätaren då... Ute tempen har varit den samma senaste 1,5månaderna så det ska inte ha betydelse.
Kör jag längre sträckor så har jag oxå märkt att inte nålen på tempmätaren ställer sig rakt upp, den ställer sig ca 2mm före rakt upp?? kanske är olika på olika mätare...
Då till kylfläkten, Den startar och går på halvfart med gämna mellanrum från det att tempmätaren klättrat ungefär halvvägs upp... Så ska de väl inte vara???
Vad är mitt problem?? Tempgivare? termostat?
Har kopplat upp bilen med Autocom som jag har tillgång till, och inga felkoder finns!!
Kör jag längre sträckor så har jag oxå märkt att inte nålen på tempmätaren ställer sig rakt upp, den ställer sig ca 2mm före rakt upp?? kanske är olika på olika mätare...
Då till kylfläkten, Den startar och går på halvfart med gämna mellanrum från det att tempmätaren klättrat ungefär halvvägs upp... Så ska de väl inte vara???
Vad är mitt problem?? Tempgivare? termostat?
Har kopplat upp bilen med Autocom som jag har tillgång till, och inga felkoder finns!!
- By Lelleprinter