- tis 08 nov 2011, 21:08
Jag skrev nyligen en tråd om V70II 2,5FT och fick många bra kommentarer. Efter att ha studerat marknaden har jag funnit ett par 2,5FT i närområdet för mellan 210-230k (varierande utrustning). De är samtliga -09:or och har gått ca 4500 mil. Om jag utökar det geografiska spannet en aning finner jag även en hel del -10:or med samma körsträcka och då sticker priset upp emot 250k-260k. Alternativet är självklart att köpa en med fler mil på klockan... Efter ett besök på Bilia där jag kikade på ovan nämnda exemplar (-09:or) fick jag även syn på de nya lagerbilarna. Jag fastnade för T4F med momentum paket b.la för 285k. Alltså...50-65k mer än för en 3 år gammal 2,5FT för en ny bil...som naturligtvis inte motsvarar den jag först tänkt mig i prestanda men som samtidigt är mer modern med Sensus etc. S u c k!!
Jag skall starta med att provköra bilarna, T4F på torsdag, men redan nu tänkte jag se om det är någon annan som funderat i liknande banor och vad ni då kom fram till? Dessutom, om det är någon som nyligen köpt en beg 2,5 FT eller ny T4F - vad fick ni ge? Ovanstående är helt oförhandlat, bara prislappen i hallen. All input är mycket välkommen!
Jag skall starta med att provköra bilarna, T4F på torsdag, men redan nu tänkte jag se om det är någon annan som funderat i liknande banor och vad ni då kom fram till? Dessutom, om det är någon som nyligen köpt en beg 2,5 FT eller ny T4F - vad fick ni ge? Ovanstående är helt oförhandlat, bara prislappen i hallen. All input är mycket välkommen!