Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Steff 99 skrev:Annars så finns det en väldigt bra publikation som följer med bilen och även finns på Volvoshemsida som kallas instruktionsbok :-)-)

Det va ju därför jag ställde frågan här på forumet för att jag inte tyckte det stämmnde med instruktions boken med verkligheten.Men får väl be sig om ursäkt för det då.
Kanglou skrev:
Steff 99 skrev:Annars så finns det en väldigt bra publikation som följer med bilen och även finns på Volvoshemsida som kallas instruktionsbok :-)-)

Det va ju därför jag ställde frågan här på forumet för att jag inte tyckte det stämmnde med instruktions boken med verkligheten.Men får väl be sig om ursäkt för det då.
Jag tror att min intruktionsbok var "fel" och att jag fick något inklistrat vid någon service, så det stämmer nog att instruktionsboken inte stämde med verkligheten.
När MY 2010 levererades fanns ingen uppdaterad instruktionsbok till de nya dieselmotorerna (den utgick från motorerna sam fanns t.om. 2009). I den tryckta boken talas därför om en klassisk, manuell, oljesticka. En bilaga bifogades dock där den elektroniska oljestickan beskrevs och hur den fungerar. Instruktionsboken byttes ut vid den senare återkallelsen där programvaran för den elektroniska oljenivåmätaren justerades (en av åtgärderna var just att byta ut instruktionsboken). Med andra ord, den elektroniska oljestickan finns inte beskriven i originalboken, och den informations som finns i denna stämmer ej.
Ok det förklarade saken.Då ska jag be att få en ny instruktionsbok idag ska in med den på Volvo för att byta ut någon spänn grej som slits ut lite för fort.Fick hemskickat en kallelse på ett gratis byte.Tackar för info.

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]