Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla!

Vad jag kan se på bilderna så måste det vara detta ändrör: art 619341. Se länken nedan. Jula har bara två sorter och detta är det enda som är krökt. Dock har stollarna vänt det uppochned på bilden då dräneringshålet är vänt uppåt :lol: Det ser dock identiskt ut med det på bilderna som du lagt in lassemal.

http://www.jula.se/andror-racing-619341

Jag kollade på båda Julavaruhus i Göteborg = slut pga utgående vara. Ringde till brorsan i Lidköping och det hade 5 st kvar i hyllan enligt honom så han fixade två till mig. Finns nu tre kvar där. Så passa på att kolla runt på Julavaruhusen så att de inte tar slut. De kommer alltså inte få in nya enligt killen jag pratade med.

edit: Intressant att infästningen är IDENTISK med de slutrör jag har idag från Biltema. Ser ut att vara från samma tillverkare. Jag har faktiskt två nya oanvända Biltemarör liggandes då jag köpte på mig två extra (var osäker på om de skulle hålla) så får ni inte tag på varken Julas eller Biltemas så kan ni PM:a mig
av lassemal
Hej alla
Kan bekräfta att det är ändröret som racetwin länkar till som jag har.
Och det är ingen mer böj utan det är bara att "mosa" på det så långt det går.
Därför kan det krävas lite fix med skruvar och fästen.

Jag kan kolla om det finns kvar på Jula i Linköping i helgen,om någon vill ha så kan jag köpa ut.
Dom var så snuskigt billiga dessutom ( 79 pistoler )
Konstigt att alla ändrör som passar oss utgår ur sortimenten!?
Nja det är inte säkert tyvärr. I den andra tråden om ändrör så var det någon som skrev att dieslarna har större diameter på röret. Dessa klarar max 50mm i diameter har jag för mig. Mät och kolla om du har mindre än 50 mm.
Racetwin2 skrev:Nja det är inte säkert tyvärr. I den andra tråden om ändrör så var det någon som skrev att dieslarna har större diameter på röret. Dessa klarar max 50mm i diameter har jag för mig. Mät och kolla om du har mindre än 50 mm.
Fanken, mätte och fick det till ungefär 65 mm. Mer troligt att det är 63,5 mm (2,5 tum), men sak samma. Det var surt.
Användarvisningsbild
av Anders E
Fasen, dessa verkar vara slut i Göteborgstrakten.
StefanN skrev:Behövde man kapa nåt på orginalrören? Är sugen på att testa men vill inte kapa om man inte blir nöjd.
Nej du behöver inte kapa något eller göra någon åverkan på bilen.
Japp då var de nya ändören från Jula på plats! Tack för tipset Lassemal :D

Skall nog justera dem lite till så att de kommer lite längre in/upp innan jag är nöjd.

Bild

Och här är den förra bilen med Biltemas ändrör. Fortfarande helt OK tycker jag men de nya är fetare.

Bild
lassemal skrev:Här kommer några bilder. Lite skitigt men man kan ju inte putsa jämt :wink:

BildBildBildBild

Det var en passande silverfärg på rören,hade du handlat i Karlstad så hade det varit GULD...
LHCär laget utan ***d :wink:

Skämt åsido.
Man kan ju fundera på hur volvo tänkte då man drar dubbla rör och sedan inte sätter på några snygga pipor.
Dubbla rör är fullständigt onödigt det enda funktion det har är att det ser fränt ut och den grejen missar man.
Kan tillägga att jag har haft en Oldsmobile med en 455 dvs 7.5 Liters slagvolym motsvarande 3 st volvomotorer ca 375 hkr och den var standardutrustad med ETT avgasrör på 2.5" och det räkte till utan problem så dubbla pipor har bara ett kosmetiskt värde.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]