Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Friman
Igår började det att strula med att fjärrstyra bensinvärmaren via iPhone appen Volvo on Call. När jag försökte fjärrstarta den fick jag inget vettigt svar tillbaka. Provade ett par gånger men appen hängde sig och väntade på svar som den aldrig fick.

När jag väl kom ut till bilen var dock värmaren på...

Men nu verkar det som systemet har hamnat i någon ändlös loop eller förmodligen i ett ej definierat läge: Volvo on Call fungerar utmärkt med avseende på att läsa ut status på om dörrar/fönster är stängda, hämta körjournal etc. Med andra ord allt fungerar förutom en sak:

När jag går in under menyn "Värmare" så hinner jag se att appen börjar ladda i en halv sekund därefter kraschar hela programmet och jag kastas ut till iPhonens "skrivbord"

Är det någon annan som har stött på denna "feature" och hur lyckades Ni lösa problemet?

/Ove

P.S. Jag har försökt att resetta systemet genom att manuell i bilen slå på/av bensinvärmaren ett flertal gånger (och ja, bensinvärmaren fungerar i manuellt läge).
Användarvisningsbild
av Friman
Pratade nyss med Volvo kundservice då ÅF inte hade en susning om problemet, skyllde allt på -och hänvisade mig till Apple....

Volvo är medvetna om problemet som har uppstått efter de har uppdaterat deras VoC server. Just nu vet dom inte om problemet ligger i appen eller servern men felsökning pågår. Dom uppmanade mig även att rapportera felet till min helt oförstående ÅF (Bilia Haga Norra) för att jag skall få ärendeuppföljning.

Efter ett nytt samtal till serviceteknikern, där jag nu hade informationsöverläge gick han med på att ta emot en serviceanmälan som sedan kommer att skickas vidare till Volvos tekniker.

Jag blir dock lite sur på ÅF initiala attityd och det känns dessutom inte helt rätt att jag som kund skall vara reläsändare mellan Volvo och Bilia med avseende på information om kända fel och brister.

/Ove

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.