NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
OK.
av dieselputte
poseidon skrev:Funderar på att köpa min V50 av leasingbolaget.

En summum med drag, tonade rutor, vinge, sportratt, key less, HP-stereo etc.

Kort å gott det mesta utom RTi å största stereon.

Den har gått 5000 mil uttagen, 2009-11.

Leasingbolaget vill ha 165.000 kr.

Jag hittar ingen på blocket, motsvarande pris så verkar man få en basutrustad V50 2.0F som gått som hyrbil.

Mao det bör ju vara en bra deal?
Gav själv runt 200k för en 2.0D (Special komponerad) -06 som gått 2500 mil och var 13 månader gammal och då ingick nya vinterhjul på Volvo lättmetallfälg a´8k på köpet.

Har man haft bilen sen 0km så måste man se vinsten idet. Du vet exakt vilka problem som bilen haft/inte haft och det kan vara vårt några xtra "K" att slippa den ovissheten. Man har ju läst om en hel del som råkat ut för tveksamma affärer med beg bilar här på forat...

Hade själv en V70 D5-03 som förmånsbil 2002-2005, blev erbjuden att köpa loss den för 138K, den hade då gått 18,000 mil och läckte friskt med olja, mellan vevaxel och lådan, så jag gav upp det. Firman behöll den och fick ett generalras 5 månader senare. :mrgreen: :mrgreen: Räkna med att en bil tappar 50% i värde på 3 år, borde ge en fingervisning på om affären är bra.

Jag skulle ha försök pruta 5 k alt krävt nya vinter , eller sommardäck, whatever is most worn....

Intressant diskussion om 2.0F hit och dit, nästan som man kunde tro någon hade "montan"... :-O)
Användarvisningsbild
av sveax
dieselputte skrev:
Intressant diskussion om 2.0F hit och dit, nästan som man kunde tro någon hade "montan"
Det där får du nog utveckla lite till.
av Lövet
Jag tycker inte någon ska utveckla någonting om 1.8F/2.0F eftersom det överhuvudtaget inte är det som trådskaparen frågar efter. Fokusera på utköpspris av 2.0D och inget annat.
Användarvisningsbild
av poseidon
Planen är att ha bilen 1-2 år å då kommer vi inte komma upp i närheten av 12.0000 mil. Vi kör numer kanske 1500 mil om året sen jag fick nytt uppdrag å kan cykla till jobbet. Annars är partikelfiltret en bra kommentar men det kommer jag inte drabbas av. Bör ju då sälja den en god stund innan det inträffar, helst under 10.000 mil.

Så låt säga att jag har den i 2 år till. Dvs den är ca 5 år då vi gör oss av med den. En 5-6 år gammal V50 ligger idag på runt 120 tkr på blocket vid en snabb titt dvs jag måste betala av ytterligare 40-50 tkr på 2 år för att affären skall gå ihop. Det tycker jag verkar rimligt.

Sen är väl vetskapen om att jag kört bilen sen ny värt 5-10 tkr för mig under själva ägandetiden iaf.

Jag kommer nog köpa bilen, men eg mest för att jag vet vad jag får å att jag har ju ändå så att säga betalt av den till det priset jag får köpa den för.
Användarvisningsbild
av SvenB
Det var precis så jag resonerade, men det föll inte i "god jord", utan bara för att jag just nu har en etanolbil så ansågs jag inget förstå.
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?