Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

volvofantast skrev:Hur och var monterade ni dessa laddare?
Ja först så köpte jag ett motor/kupe värmarkit från volvo.
Sen så blev det en laddare + en förlängingskabel och själva enheten placerade jag på "hyllan" i vänstra hjulhuset, funkar fint
Det är kabeln mellan bilen och väggutaget sedan så har du en intagskabel som skall sitta strax framför framhjulet den kopplas in i laddaren och sen så om du vill så bygger du på med grenutag för motorvärmare och kupevärmarutag
jesperk skrev:Ursäkta en okunnig men visst är det en sådan här man ska mellan bilen och eluttaget vid laddning med bc 1205?
https://bilia.jetshop.se/calix-anslutni ... c-157.aspx

Har inte fått bilen ännu så jag kan inte kolla...

Jesper
Fast om du köper intagskablen som du kopplar mellan front och laddare i bilen så får du med anslutningskabeln i kittet.

För övrigt är det ganska kul att alla dieselbilar nu verkar behöva batteriladdare, vars ägare som tidigare raljerade över att det var så B med sladddriven elvärmare på bensinbilarna :)

/Martin
jesperk skrev:Bilia ska montera laddaren så vi får se om jag får någon kabel.
Det får du, det ingår i kittet.

/Martin
MartinS skrev:
jesperk skrev:Ursäkta en okunnig men visst är det en sådan här man ska mellan bilen och eluttaget vid laddning med bc 1205?
https://bilia.jetshop.se/calix-anslutni ... c-157.aspx

Har inte fått bilen ännu så jag kan inte kolla...

Jesper
Fast om du köper intagskablen som du kopplar mellan front och laddare i bilen så får du med anslutningskabeln i kittet.

För övrigt är det ganska kul att alla dieselbilar nu verkar behöva batteriladdare, vars ägare som tidigare raljerade över att det var så B med sladddriven elvärmare på bensinbilarna :)

/Martin

Behöver och behöver det är bara grädde på moset. Har man en dieselvärmare och kort väg till jobbet samt bor där det är kallt så är det inte fel att kunna kompletera, att ha alla vägar öppna är inte fel
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]

Var du hittar infon kvittar men du har ju lär[…]