Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PuttePiP
Stort tack för tipsen!

Tack vare dem är nu högtalaren på plats, utan några
märken i instrumentbrädan.

Till min stora besvikelse var dock inte kablaget fördraget.

Det blir till att dra eget från stift 10 och 11 till högtalaren.

Är det någon som har en gammal stereokontakt och kan
tänka sig att sälja denna eller två av orginalstiften från denna?
Användarvisningsbild
av greeeken
CarMan skrev:
Mats skrev:När Bilia bytte några styrenheter i min förra bil så hade dom bort centerhögtalaren, det blev fina märken i instrumentbrädan plus att dom inte hade monterat den ordentligt, det värsta var att dom lämnade ut bilen på det viset utan att säga ett knysst om det...
När jag hämtade den så hade såklart alla utom reception gått hem.
Slutade med att verkmästaren fick be om ursäkt och ta in bilen så en firma fick försöka fixa märken men det blev inte riktigt bra ändå...
Slutsatsen är väl att Bilia Segeltorp är inte riktigt att lita på.

Ursäkta att jag svävade iväg lite men vill bara säga att ta det lugnt med fiskbenet ;)
har du tänk tp att det kanske är så att det bara är en mek som tabbat sig & dom andra är bra?
eller så är alla utom en dåliga, dom kanske har sveriges bästa mek där.
man ska inte själpa et helt företag på en miss, ta reda på vem som gjorde jobbet & säg at han inte får göra något mer jobb på din bil.

Eller så är alla dåliga för att alal följer dåliga rutiner.
Lämnade in en s40 som vi har på service.
Inte hade dom bytt olja eller några filet alls
Trotts detta hade dom "gjort" servicen
Luftfiltret var för fan kolsvart.
När man gick tebax så fick man inte prata med mekanikern som utförde jobbet.
När man till slut fick tag på killen så var hans ursäkt att han hade råkat blanda ihop pappren o blabla.
Hade man inte märkt detta o kört vidare hade kanske motorn till slut rasat, vem F............n hade stått för kalaset då?
MEkanikern som "gjorde" servicen?
Knappast
O nu pratar vi om ett STORT företag i Solna som utförde servicen.
Behöver ja säga vilket?
Gång på gång så tabbar dom sig.
Användarvisningsbild
av Janne3
Ursäkta min fråga finns det uttag på stereon för denna centrumhögtalare eller är det endast på någon säskild volvo stereo, kommer nu inte ihåg va minn heter mvh janne :roll:
av Hemgårn
Sitt med vid service. Ta ledigt för det. De fular sig som fan med tändstift och annat. Sanning och trist men det är tamejfanken inga Einsteins som jobbar på vissa märkesverkstäder... (Ber om ursäkt för generaliseringen) :)

Jag lär vara med när de ska serva min V70n -03 nästa gång.
Användarvisningsbild
av _Rick_
Bilia är har ju haft monopol på vissa ställen i GBG. Har man en nyare volvo så var man tvungen att anlita dem pga de hade VIDA och nedladdningsrättigheter. De har inte de små verkstäderna råd med. Men det är lite för mycket löpande band hos dem. De kan göra som de vill. Kunden kan inte gå nån annanstans.

Men nu är det slut på det. i GBG så har tex BraBil öppnat och de är auktoriserade på Volvo. Det gick t om så "illa" så Bilia Hisingen fick slå igen. Det beror troligen på att BraBil fick alla kunder. Jag vet inte bakgrunden faktiskt. Utan bara en hypotes.

Själv tänker jag anlita en Volvo Nära verkstad i framtiden, visst jag får åka 3 mil. Men det är det värt. Det är inte lika stort. Inte lika flashigt. Men de har hedern i behåll. Och de vill göra ett bra jobb och stå för det sen. Det kan man inte säga om 'Storebror'...

flame off..
Användarvisningsbild
av Driver64
Janne3 skrev:Ursäkta min fråga finns det uttag på stereon för denna centrumhögtalare eller är det endast på någon säskild volvo stereo, kommer nu inte ihåg va minn heter mvh janne :roll:
Utgången för centerhögtalare finns bara på HU-803 och HU-850.
Startar ej

Det handlar inte om att bromspedalen blir stum eft[…]

Idag var tanken att byta olja i bilen vilket i[…]

Bilen har obd uttag men med med ett konstigt obd u[…]

Vaccumslangar till 940

Som tidigare svarat så går det utm&aum[…]