NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V50 1,8F som ska in på 4000-milaservice. Vet någon vad som görs då, eller var jag kan hitta infon? Vad är rimligt pris? Så jag vet om jag ska skratta verkstäderna i ansiktet när dom säger sina priser och leta vidare...

/David
Jag vet inte vad 4.000 milservicen kostar, men tror att det är samma som 2.000 milservicen. Den betalade jag 2,243:- för i april.
DavidC skrev:Tack. Då var 2875 från Bilia inte helt uppåt väggarna. Men Solna Bilteknik tar 1200 kr för samma service...
Hur mycket "service" gör de då? Bara material och olja på min verkstadsfaktura gick på 1200,35:-. Visseligen köper väl inte Solna Bilteknik sina delar hos Volvo, men ändå.
räkna 200:-/litern för oljan 4,3liter går i ca 150 för oljefilter och 5-600 för kupefilter detta är bara priser på materialet nu tror jag inte solna bilteknik är något välgörenhets företag utan vinst drivande så summan av detta är att dom kan omöjligt utföra rätt service på 4000mil
hollan skrev:räkna 200:-/litern för oljan 4,3liter går i ca 150 för oljefilter och 5-600 för kupefilter detta är bara priser på materialet nu tror jag inte solna bilteknik är något välgörenhets företag utan vinst drivande så summan av detta är att dom kan omöjligt utföra rätt service på 4000mil
Det är nog bara i vissa verkstadsmiljöer man får betala fantasipriset 200:-/liter för motorolja :( .
Vojje skrev:
hollan skrev:räkna 200:-/litern för oljan 4,3liter går i ca 150 för oljefilter och 5-600 för kupefilter detta är bara priser på materialet nu tror jag inte solna bilteknik är något välgörenhets företag utan vinst drivande så summan av detta är att dom kan omöjligt utföra rätt service på 4000mil
Det är nog bara i vissa verkstadsmiljöer man får betala fantasipriset 200:-/liter för motorolja :( .
I distributionsledet ligger dagens oljor på runt 60kr/litern, i enlitersförpackningar. Så den bör gå ner mot 55 om du köper fat. Räkna då med att en större bilverkstad kanske betalar 75kr litern så att distributören får sin del? Så runt en hundring till slutkund inkl. moms är nog det absolut billigaste en verkstad kan komma undan med.

/Martin
gå in på vilken bildels / bensinmack själv och kolla vad castrol 0/30 edge som man får på volvo åf kostar inte ofta under 200:- mekonomen tar tex 205:- litern så antingen slår solna i helt fel olja eller så fuskar dom med annat som jag skrev kostar enbart materialet bra mycke mer än 1200:- på en 4000mils service
Bensinpump till B27A 1978?

Det nummer som du fått av honom är till[…]

Låscylinder

Kan det vara så att förra ägaren h[…]

Vibration på höger sida

Det finns nåt hundratal trådar hä[…]

Låter helt OK. Köpte du bra tändka[…]