Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av puddrik
Jag satte i LED i parkeringsljuset på min V70n 2.4t -01 för ca. 1 månad sedan
har fungerat perfekt men helt plötsligt igår så fick jag upp ett felmeddelande i panelen "lampfel positionsljus"

eftersom LED lyser fortfarande så undrar jag om någon annan råkat ut för detta eller om det är så att fler lampor går under detta felet
(har inte haft tid att kolla alla lampor, men ingen som jag direkt reagerade på att den inte lyser)
Användarvisningsbild
av hollan
låter jobbigt att vara så stressad su du inte hinner gå ett varv runt bilen :wink:
lampfel positionsljus är att någon av dina p-ljus bak inte fungerar du har 2 på var sida
du har ingen lampvarning på p-ljusen fram
av Provocative
Volvo har väll alltid haft problem med bakljusen? Har själv en klassiker på höger bak som alltid lägger av när jag tvättat bilen. Får samma larm och allt jag behöver göra då är att lossa och sätta dit lampan igen. Så antagligen har du samma glapp som mig eller så är ett bakljus trasigt.
av puddrik
som jag skrev så var det inget uppenbart att något ljus var sönder (har gått runt bilen men det jag undrade var om fanns något ljus som skulle lysa som jag aldrig tänkt på) och om det har varit bakljuset den larmat för så lös det när jag tittade
dock så släcktes larmet efter ca 5km körning idag och har inte kommit tillbaka än iallafall så vi får väl se om det kommer tillbaka och då ska jag kolla detta med glapp vid bakljuset
Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]

Elpriset

783 kWh för januari, 2683 kr zon 3.. ouch :-[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann[…]

Motorvärmare

Det brukar gå att ha båda delarna. Doc[…]