Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dubblasu
Hej. Har en xc70 -00 automat. Besväras av ett klonkljud nånstans bakom framsätena under bilen.Det klonkar till när jag står still och åker i väg.Nån som vet vad detta kan vara?
Användarvisningsbild
av ketto
Inte på din bil tyvärr, endast upp XC/AWD upp till -98 gick att byta stödlager, på din bil är de komplett kardan som gäller!
Hej
jag hade ett klonkande ljud när jag la i driven och backen på min awd -98 och det var bussningen som sitter i framkant på visco kopplingen som va slut.Har även bytt den på en bil till.
Jag har för mej att den kosta ca 300 kr på rejmes.

H Fredde
Hoppas att du slipper lika kostnad som mig! jag hade ett tilltagande oljud i kardantunneln som visade sig vara stödlagret på "g", trodde då att det blir ju inte så "blodigt" dyrt då jag har haft detta problem på andra gamla Volvo's men jag åkte på en ruskigt sur faktura :x för på min V70 AWD -99 (-00) måste hela stången bytas ut och den kostnaden landade på drygt 11000,- hos Volvoverkstaden för de hade inga begagnade inne hos Demia, (volvodemonteringen). Då jag inte har varken tid, plats eller verktygen att fixa det själv så var det bara att bita i det sura äpplet och låta dem göra jobbet medans jag lånade/hyrde en verkstadsbil av Volvo.
Har även ett annat fenomen och det är att tankmätaren/givaren gav upp för några år sedan och ramlade i botten. Jag svängde förbi Volvo och frågade om de kunde fixa tankmätaren/givaren åt mig men killen på verkstaden sa att det ville jag inte ha fixat ?:-/ så jag undrade om DE inte ville göra jobbet? Jo men Volvo vill ha drygt 8000,- för att åtgärda felet eftersom så mycket måste demonteras innan de kommer åt tanken som måste lyftas ner, (Den ligger "inbakad" ovanför bakaxeln och är svåråtkomlig). Han hade rätt att den kostnaden tar jag inte, det var lite trist i början men nu har jag vant mig att köra efter trippmätaren och tanka fullt innan jag passerar 45-50 mil.

Saknas det bara lite på höjden och just[…]

Kn ju inte sånt här men toppen jäm[…]

Värmare XC60 22-

Verkar som att eftermonterad Calix elektrisk motor[…]

Återkommande värmeproblem

Gjorde enligt rekommendation, varmkörde bilen[…]