Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av öläningen
Hej okej ska rengöra lmmen och göra en felsökning och se vad vi får fram.annars blir det ett gasspjälsbytte framöver.gasspället kostar 5188kr på liljas om någon undrar mvh öläningen :D .
av oldtimersmc
Mycket pekar helt riktigt på spjällhuset men det finns fler saker som ger samma symtom och det har bytts massor av spjällhus i onödan.

Kolla upp numret på spjället ( om det tillslut landar på det) så kan det gå att få tag på fina spjäll från UK och DE till riktigt bra priser och snabb leverans
av Arnold
öläningen skrev:Ja jag har bytt både luftfilter och stift och brändlefilter men inget hjälpte.och så är den lite slö också.den går lite oroligt när man startar den på morgonen.det är vit ätikett på den ska kolla felkoder men kan man se om gasspjället inte funkar som det ska då.har gjort uppdatering i somras när den var på scervise.
Du får ingen programuppdatering på spjället om du gör en vanlig service. En programuppdatering på spjället kostar nästan en tusing extra.
Användarvisningsbild
av hollan
uppdatering på spjället ingår vid vanlig 2.0 service!
Användarvisningsbild
av öläningen
Oj då får jag göra en sådan uppdatering av spjället och se om det hjälper.jag gjorde bara en vanlig nice price servise på min bil.
Användarvisningsbild
av hollan
ingår i niceprice med så då har du redan den senaste mjukvaran
av HenkeT5
trådkapar din tråd lite grann..

vad kostar det om man enbart vill uppgradera mjukvaran till spjällhuset utan någon service? känns lite surt och serva bilen igen som inte har gått 100mil sens den senaste service'n gjordes.

//Henke
av oldtimersmc
öläningen skrev:Hej okej ska rengöra lmmen och göra en felsökning och se vad vi får fram.annars blir det ett gasspjälsbytte framöver.gasspället kostar 5188kr på liljas om någon undrar mvh öläningen :D .
Kolla numret så skall jag göra en sökning
av Arnold
hollan skrev:uppdatering på spjället ingår vid vanlig 2.0 service!
Jag har ju precis hållt på med mitt spjälhus, som du kanske minns Hollan. Både Mechanum och Volvo sa att uppdateringen av spjälhuset inte ingår i servicen. Rätt eller fel - de vete fan. Det säkraste är väl att ni som funderar på detta frågar dem.
Senast redigerad av 1 Arnold, redigerad totalt 0 gånger.
av Arnold
oldtimersmc skrev:
öläningen skrev:Hej okej ska rengöra lmmen och göra en felsökning och se vad vi får fram.annars blir det ett gasspjälsbytte framöver.gasspället kostar 5188kr på liljas om någon undrar mvh öläningen :D .
Kolla numret så skall jag göra en sökning
Kolla ebay. Jag köpte ett nytt originalspjäll där för 3 500:- från England.

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]

Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]