Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kalles123
jag undrar var sitter odb-uttaget i min v-70-08 Jag har köpt en odb dongel och har en navigon 70 premium live den har ju bluetoth kan man para ihop dom med något program eller app mvh kalles123
av Rådlös
Över din vänsterfot/smalben, nästan uppåt knähöjd när du sitter på förarplatsen.
Användarvisningsbild
av Vojje
Rådlös skrev:Över din vänsterfot/smalben, nästan uppåt knähöjd när du sitter på förarplatsen.
Nej, det finns inget ODB-uttag där. Däremot sitter det ett OBD II-uttag (On Board Diagnostics typ 2) 8)
Användarvisningsbild
av apersson850
Om man ska vara petig, ja. Idag har alla modeller OBDII, men om du går tillbaks några år fanns OBD (typ I, men det skrev man inte ut). Min 850 från 1994 hade OBD, exempelvis, inte OBDII.

Jaha, det var felstavat från början. Jag såg inte det.
Senast redigerad av 1 apersson850, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Vojje
apersson850 skrev:Om man ska vara petig, ja. Idag har alla modeller OBDII, men om du går tillbaks några år fanns OBD (typ I, men det skrev man inte ut). Min 850 från 1994 hade OBD, exempelvis, inte OBDII.
Ingen som är petig här :) . Ville bara korrigera i all välmening och även förklara förkortningen, OBD alltså, inte ODB som är ngt helt annat :P .
av 2444ever
På min -00 sitter OBDII i mittkonsolen tyvärr. Blev lite sugen på Bluetooth-dongel, men är ju ingen höjdare att köra med luckan där i öppet läge.

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jp[…]

Hade en Golf 3 en gång i tiden och den gick […]

Långtradare och trailerdragare i 90 &au[…]

Står det ingen märkning typ PP inpr&aum[…]