Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av htchd2
Hej

min s80 d5:a börja visa lågt oljenivå trots att bilen var nyserad när jag köpte den i somras (9150 mil) och idag snart 10000 mil, vad kan det vara?
Användarvisningsbild
av Bosse78
htchd2 skrev:Hej

min s80 d5:a börja visa lågt oljenivå trots att bilen var nyserad när jag köpte den i somras (9150 mil) och idag snart 10000 mil, vad kan det vara?
Jag det kanske kan vara låg oljenivå helt enkelt ??? Dom fyllde väl inte upp tillräckligt!
Användarvisningsbild
av Gurra82
har du kollat så den inte läcker olja, min bror var ute för samma sak med sin V70 och service killarna hade glömt dra åt bottenpluggen.
av htchd2
hur kollar man d då, kan noll om sånt, kan man inte köra bilen nu då? måste man vänta tills de fixar sig
av htchd2
jag kan väl inte serva den så ofta, då kursar jag direkt, det e 3000mils intrevall
av AndS
htchd2 skrev:jag kan väl inte serva den så ofta, då kursar jag direkt, det e 3000mils intrevall
Skojar du med oss, om inte ber jag direkt om ursäkt.
Men att kolla olja och fylla på 2-3 deciliter tillhör ju den normala driften av en bil, inte kör du till verkstad för att fylla på spolarvätska? Eller vad menar du med att serva den så ofta? Att vid 1 eller 2 tillfällen fylla på olja är inget onormalt mellan servicetillfällena.
av htchd2
AndS skrev:
htchd2 skrev:jag kan väl inte serva den så ofta, då kursar jag direkt, det e 3000mils intrevall
Skojar du med oss, om inte ber jag direkt om ursäkt.
Men att kolla olja och fylla på 2-3 deciliter tillhör ju den normala driften av en bil, inte kör du till verkstad för att fylla på spolarvätska? Eller vad menar du med att serva den så ofta? Att vid 1 eller 2 tillfällen fylla på olja är inget onormalt mellan servicetillfällena.
hahaha förlåt, jag är helt okunnig därför vände jag mig hit, så om ni kunde hjälpa mig och visa mig hur man gör så är jag jätte tacksam, vilken typ av olja osv

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]