Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kladdis
går det att installera en baslåda till orginal stereon i v60 -12 .
tyvärr så snålade jag in på ljudet till förmån för bensinvärmare, blev en high performance med 5" skärm och är väl inte till 100% nöjd med ljudbilden.

någon som vet om det finns fördragna kablar till en subbas??
eller är det bara att gilla läget och se fram emot nästa bilbyte.....
av mikebike
Det går inte att eftermontera original sub till min "gamla" bil, så då lär det väl inte gå till din heller?
Jag valde en Pioneer som sitter i reservhjulet, men du har ju inte ens något reservhjul! :wink:
av kladdis
tanken va ett "bas rör" eller liknande från mds ....
det jag undrar mest över är hur jag kopplar in den till stereon.
Har sökt på nätet men det är inte lätt att hitta något matnyttigt då det inte ens finns någon modell beteckning på de nya media enheterna
av Micke008
Du kanske kan koppla in en hög till lågnivåadapter och sen valfri lösning för att få mer bas.
Hög till lågnivå fungerar inte bra med det största permiumsteget. Men det kanske är pga att det bara lämnar några watt, inte några 5x110w eller vad det nu är i detta världsklass-steg.
Dock kommer jag nog i slutet av året får vara med å beta testa en produkt som ger en lösning på ljudproblemen i S60/V60 för de som vill bygga något eget.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Gör om och gör rätt, Nya bilar kan man inte uppgradera steron om man konfigurerat fel när man beställde bilen.

Bara skrota hela bilen på direkten och beställ en ny, det är enklast.
av JimmyK
mikebike skrev:Det går inte att eftermontera original sub till min "gamla" bil, så då lär det väl inte gå till din heller?
Jag valde en Pioneer som sitter i reservhjulet, men du har ju inte ens något reservhjul! :wink:
Hur kopplade du in basen??
av mikebike
JimmyK skrev:
mikebike skrev:Det går inte att eftermontera original sub till min "gamla" bil, så då lär det väl inte gå till din heller?
Hur kopplade du in basen??
Jag kopplade in mig på kablarna till bakre högtalarna, det finns en skarv under mattan till höger om passagerarstolen.
Remote från cig-uttaget och matning från säkringscentralen till vänster i bagagerummet.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
All "lågnivå" går via fibenät över Volvos-MOST protokoll. Jag hittar ingen Volvo-MOST konverter (Volvo-MOST->Linjenivå).

Så enda chansen är att hooka in sig på högtalarkabeln mellan slutsteget och högtalaren. Tyvärr ger det ju grymt kass signalkvalite (i alla fall om det hänger en högtalare i ändan på kabeln man snor signal ifrån).
av mikebike
VolvoB20 skrev:Tyvärr ger det ju grymt kass signalkvalite (i alla fall om det hänger en högtalare i ändan på kabeln man snor signal ifrån).
Inget jag märker av på en subwoofer i alla fall.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
En högtalare fungerar ju som en motor/generator.

-Skickar du in ström rör sig högtalarspole/kon

- Omvänt, Rör sig spole/kon så skickar den tillbaka ström

Eftersom man lånar signalen från högtalarkabeln (tex dörrhögtalaren) så kommer man även att få med signalen från ojämnheterna , egensvängningarna och eftersvängningar i dörrhögtalaren förutom den riktiga signalen från slutsteget.

Det gör att basen blir mycket luddigare, odefinerad och grötig tycker jag. visst dönar det på, men basen blir inte speciellt väldefinerad eller kontrollerat precis.
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]