Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hej!

Min S80 uttagen juli -05 har gått 10 000 mil.
Bytt detta innan 9 000 mil.
Främre hjullager V/H sida.
Yttre styrleder V/H sida.
Samtliga stördämpare, Four-C.
Strålkastartorkare V/H sida.
Packningar strålkastar glas V/H sida.
Ljusomkopplare hel/halv ljus vänster sida om rattstången,
Upphängning av ljuddämpare ”sönderrostat”.
Växellåda ”Automat”.
Regnsensor ska bytas nästa vecka.
Allt har gått på garantin ”Bilia” utom automaten som fick betalas av Folksam fast att även den omfattades av garantin hos Bilia.
Min fjortonde Volvo av ca tjugofem bilar sedan år -61 och den som har haft mest fel på de miltalen, förutom slitdelar.
Vår andra bil 940 -91;a automat som gått drygt 32 000 mil. Inga fel förutom normalt underhåll som bromsar, skivor runt om, kylare och kamrem under de år från -03 och 8 000 mil.

Lennart
av monza
S80, 2001, 2,4I, 170 hk. 19,500 mil, ägt den i snart 4 år och kört nästan 10,000 mil.

1x lmm på garanti
1x övre motorfäste
1x drivknutsdamask
1x inre styrled
2x bromsslang fram
1x ljusomkopplarespak
1x strålkastarglas
2x stötdämpare bak

-bromsslangar, ljusomkopplare, lmm och styrled faller enligt mig under rubriken taskig kvalité.
-resten på allmänt slitage.
Användarvisningsbild
av Gurra82
V70 II My10 7500 mil än så länge, hoppas på många preoblemfria mil
av DrBilfåne
V70 T5 Summum aut 2006 MTE steg 2, 3450 mil :D. Lyckats knäcka infästningen till bakre torkarbladet. That's it. Bilen känns fortfarande ny. Aldrig vinterkörd.
Användarvisningsbild
av GT-mannen
V40 2,0T Classic -04. Ca 12600 mil än så länge (950 mil sedan jag köpte den i augusti förra året). Har varit helt problemfri. Luktar till och med ny invändigt fortfarande. Bara bytt diverse lampor och samtliga torkarblad sedan inköpet. Fick stå avställd i vintras och ska så få göra även den här vintern.

/Håkan
Användarvisningsbild
av crumpets
960 från 95. Drygt 16 000 mil. Har gått snart 4 000 mil i min ägo. Ena yttre styrleden bytt, annars inget trasigt.

Ena fönsterhissen glappar, men det är troligen för att jag öppnat dörrsidan själv för att meka... Eller jo! Stolsvärmen i förarstolen, och uppvärmningen av backspegeln på samma sida är faktiskt döda också. Rätt irriterande nu på vintern. De dog för ca ett år sedan båda två.
Användarvisningsbild
av stooges
Bara gasa grabbar.
År 2000 köpte jag en gammal taxi, -95:a 855 glt och 57000 mil (stockholms körd)
6 år senare tar lillasyster över bilen, km räknaren stannade några år senare men enligt beräknad körcykel så har det passerats 70 000 med marginal
vid skrivandets stund. Autlådan byttes vid 54 000 mil enligt kvitton i bilen.
Allt gnisslar, allt gungar och är mjukt utom förarstolen (hård som en parkbänk) men djäklar...JAG RULLAR säger den varje morgon hon ska till jobbet :roll:
Det går att klämma ut lite mil ändå.

Keep on rollin..... eller något annat gammalt country snack....
Användarvisningsbild
av TotanTotan
S80 -99 19500 mil med en motor från en S60 -02 som gått 12500 mil.

Bytt gasspjäll, oljefälla, bakre stabilisatorstag, 1 låskista bakdörr.

En pärla!
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]