Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av apradar
Hej

Har haft inbrott i min Volvo 855 Turbo 94a. De stal bilstereon och lite andra prylar.

Tänkte stoppa in min volvo radio SC-805 igen i bilen den har legat på hyllan i ca 3år sen jag bytte radio. Problemet är att jag inte får igång den alls, det går ström fram när man mäter i multikontakten men den gör inte något livstecken alls.
Det händer ingenting när man trycker på PWR knappen. Den funkade perfekt när jag monterade ur den ur bilen och den har legat inomhus i rumstemp i ca 3 år det är det enda. vad kan vara fel?

Tacksam för råd, det är trist att åka helt utan radio.

MVH Magnus
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Är du säker på att allt är kopplat som original?

Mvh GK
av apradar
Japp allt är kopplat som orginal, jag bara kopplade bort adapterkablarna till Pioneer radion som blev stulen och kopplade in volvons egna kablar i orginal radion precis som den varit monterad innan jag bytte ut den.

/Magnus
av 2444ever
Började skriva innan jag såg ditt svar till GK...

Som GK skriver, är allt tillbaka till original? Inga specialkopplingar som gjorts för den som stals som måste återställas?

Låter orimligt att den skulle slockna helt.
Lite spåning, även om en del är lite långsökta:
Någon säkring på själva stereon som gått? (vet inte om det finns ngn)
Har du ström både i "ständig plus" och den som levererar i "radioläget"?
Kan du hamna i "mata in kod"-läget (stöldskyddet) men att displayen lagt av så du inte ser det?

Om du inte får ordning på det så upp med bilder på hur det ser ut i kablaget bakom.
Användarvisningsbild
av SvenB
Har inte tjyven sabbat någon strömkabel?
Nästa elbil från Volvo?

Ser ju väldigt rätt ut med Volvo slä[…]

Löste sig med kardanen och jag har byggt mig […]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, j[…]

Tack! Till boxen där ECUn sitter? Klart det k[…]