Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

räddar och räddar, konstgjord andning skulle jag kalla det för men hur ful och eländig den här bilen än må vara så tror jag inte det finns en ända bula på den så den kommer nog troligtvis lackas blanksvart efter byte av dörrar och skuff så den blir att se skaplig ut iallafall :)

gjorde ett fynd i garaget och då förgasaren som sitter på är lite småkass kunde jag inte låta bli. En weber är ju alltid en weber :lol:
Bild

fungerar verkar den göra också
Bild

Om någon undrar varför det är blött på sista bilden så är det för att jag skulle "bara" prova om den gick med den förgasaren så jag skruvade bara fast den och fyllde flottörhuset med bensin. Jodå den hoppade igång men var fel inställd så jag hann inte runt innan den dog så jag höll på så ett tag tills jag fick den att gå sen tog väl soppan slut så den stannade och BAWOOOM så brann hela motorn :shock:

Panik, springa runt och hittade en hink med vatten att kasta på så jag lyckades släcka och rulla bort den. Visade sig att min tanke om att flottören i strombergaren skulle hålla tätt inte riktigt fungerade lika bra i praktiken som i teorin. Tror då inte att jag lyckades bränna upp nånting viktigt :roll:

Nu ska jag bara prova bygga ett gaslänkage och flytta över slangarna sen ska den ställas lite bättre :)
Webern verkar då fungera (utan eldsvådor) nu när jag kopplat ihop allt utom gasreglaget. Andra spjället och choken kärvar lite men annars funkar den fint :) Ska ta av den igen och sätta i en pinnbult som saknas och häva på lite packningsklet så den inte drar tjuvluft sen är nog motorn ok.

En gammal radio med en skrapande 6x9a har hittat in också så nu finns det lite bompa bompa i den :wink:
Efter en massa krångel verkar jag nu ha hittat felet till att den går rätt risigt. Webern gick hyfsat tills jag modifierade gaslänkaget och då vägrade den gå på tomgång och andra spjället hakade upp sig i tid och otid så nu sitter det en helt opillad stromberg där. Nu har jag fått perfekt tomgång på den men den misständer fortfarande på höga varv.

Efter lite vridande på fördelaren så kommer jag iallafall upp i 4500 varv innan den inte orkar längre så i morgon ska nog hela fördelaren bytas om jag hittar en fräschare i gömmorna :wink:

Som sagt var -- vi lever alla i vår egen lil[…]

Om den är väldigt sönderrostad, kan[…]

Om fabriken inte fungerade med Northvolt som ä[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]