Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Presslinje4
Hej
Var idag och skulle hämta min nya v60. Svart solid lack
Medan jag väntade på försäljarn, så inspekterarade jag min nya bil.
Hela bilen ffa motorhuven full med smårepor !!!!
H-e vilket skit
Det ser ut som tvättrepor, troligtvs skit i trasan vid poleringen,,
Försäljaren vart lika överraskad som jag
De ska polera bort det säger de.
Tveksamt om det fungerar enl mig

Fick snopet åka hem utan bil, riktigt förbannad dock.....

Skall åter nästa vecka

Tips, tankar ideer
Kan man polera det?
Kompensation,

// mr presslinje4
av Tobbev
Lånebil borde du ju få.

Min bil blev försenad p.g.a en skada som orsakades vid eftermontering av lite prylar, i och för sig bara 2 dagar, och då fick jag lånebil i alla fall. Det är väl det minsta man kan begära.

Mvh
Tobbe
av mojja
var icke orolig bilen kommer bli super fin. Men efter att du själv tvättat den ett par ggr kommer den ändå se likadan ut solid svart är ett helvetet att hålla repfritt näst intill omöjligt :(
av Steff 99
Presslinje4 skrev:Visst fick jag lånebil..
Kompensation är inte prio 1, men bryderiet handlar mest om ifall det går att polera till perfekt skick,
Vad du nu menar med perfekt skick, avser du att det inte kommer att finnas vad man kallar "tvättrepor" microskopiska repor som syns i vissa ljus så försvinner dessa aldrig, utan du kommer att få mer o mer varje gång du tvättar bilen.
Om man är känslig för detta så skall man absolut inte välja "solidsvartlack" eftersom det är en av de svåraste lackerna man kan ha i vårat klimat, där man behöver tvätta en svart bil minst 1-2 ggr i veckan för att den skall se acceptabel ut.
av Presslinje4
Jag är väl medveten om att svart solid är svårskött!
Det är inte min point, MEN när den lämnar bilhandlarn skall
Den vara i perfekt skick, vad som händer sen är ju en annan sak
Känns inte premium, fel att jämföra kanske men kör BMW x5 också, känns som om
Det inte skulle hända där att leveransförberedelsena skulle slarvas med
Har inte hänt mig tidigare på varken Audi eller vw.
av Lazy
Jag skulle ifråga satt varför detta ska ta en vecka att åtgärda (var det djupa repor?), när jag hämtade ut min bil så upptäckte jag också några smårepor på främre delen av huven, säljaren kallade då på en kille från lackverkstan som polerade bort dessa innan jag körde ut med bilen, blev kanonbra, men efter ett antal tvättar nu så finns det massor av smårepor på lacken, som sagt svart solid är svår att hålla fräsch.
Användarvisningsbild
av MartinS
Återförsäljaren har ju åtagit sig att åtgärda problemet utan knorr, vad är problemet?

Trist att du han se dom, men sånt är livet.

Bilen kommer se fantastisk ut när du rullar ut den ur hallen!

/Martin

Har en V60 D3 med motorkod D4204T9. Det står[…]

Min XC90 D5 har fått uppgraderingen i samban[…]

Byta motorolja V60

Ser ut som att Volvo har maskinskadegaranti p&ar[…]

Jag gjorde test på min ventilation med gummi[…]