Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dannes850
Ja som sagt har ett bekymmer med min vänstra torkare fram. Den torkar inte den sista biten, utan bara glider ovanpå. Någon som vet vad problemet är :?:

Mvh Danne
Användarvisningsbild
av g00ey
Det brukar bero på att torkararmen inte pressar torkaren ordentligt mot vindrutan. Du får nog montera loss den och böja till den. Det finns nog tips om detta någonstans i detta forum.
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
jodå,finns ett annat inlägg om det här.

Finns även en sida http://www.volvospeed.com/wiperarm.php med ett litet tips. Dock säger de där att om man köper en ny löser det problemet, vilket jag hade gjort (hade ej upptäckt den här sidan innan;) ), dock kvartstår mitt problem. Nån ide?
Användarvisningsbild
av fragme
ja har också ett problem med vindrutetorkare. fast de är den bakre. kasnke inget problem men. så vitt ja vet så kan man använda sig utav både 960 & v90:s baktorkare. är de ngn skillnad på dessa egentligen? var precis å köpte 960:s bakrutetorkare. läste på ngt annat forum att ev. v90 torkare skulle ta i vingen om man använde sig utav det? vill bara va säker på att ja kan använda mig utav 960:s torkare 6 att den passar rakt på 855 utan att ta i takvingen.

tack
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
fragme skrev:ja har också ett problem med vindrutetorkare. fast de är den bakre. kasnke inget problem men. så vitt ja vet så kan man använda sig utav både 960 & v90:s baktorkare. är de ngn skillnad på dessa egentligen? var precis å köpte 960:s bakrutetorkare. läste på ngt annat forum att ev. v90 torkare skulle ta i vingen om man använde sig utav det? vill bara va säker på att ja kan använda mig utav 960:s torkare 6 att den passar rakt på 855 utan att ta i takvingen.

tack
here u go http://web.telia.com/~u86408990/fordon/ ... rkare.html
Användarvisningsbild
av fragme
Silver.Swe. skrev:
fragme skrev:ja har också ett problem med vindrutetorkare. fast de är den bakre. kasnke inget problem men. så vitt ja vet så kan man använda sig utav både 960 & v90:s baktorkare. är de ngn skillnad på dessa egentligen? var precis å köpte 960:s bakrutetorkare. läste på ngt annat forum att ev. v90 torkare skulle ta i vingen om man använde sig utav det? vill bara va säker på att ja kan använda mig utav 960:s torkare 6 att den passar rakt på 855 utan att ta i takvingen.

tack
here u go http://web.telia.com/~u86408990/fordon/ ... rkare.html
med andra ord så har 855 & v70 grövre axel än 960/v70..
tack ska du ha för 2 kvicka svar. då e d bara borra upp de då. tack än en gång & en sak till =). ska den där plastkåpan sitta tät intill rutan? troligtvis har ja väll fel torkarblad.
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
fragme skrev: med andra ord så har 855 & v70 grövre axel än 960/v70..
tack ska du ha för 2 kvicka svar. då e d bara borra upp de då. tack än en gång & en sak till =). ska den där plastkåpan sitta tät intill rutan? troligtvis har ja väll fel torkarblad.

Nöjet va på min sida, sitter farsa ledi så inte mycke annat än forumet som finns när ungen somnat xD

Ska själv byta den där armen, har dock inte hunnit kolla in det tekniskt så mycket än, så måste tyvärr passa på den frågan! skriv om du kommer på hur, om inte annat så kommer ja säkert kolla igenom d nån da så kan säga va ja tror då!

VH Silver

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]

Låter lite lurigt.