Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johananders
Går det att ta loss yttre baklampan utan att riva halva bilen?
Det sitter med tre muttrar på insidan och mer då?
Sitter det nåt snäppfäste längst ner, jag får inte lös lampan fast jag tagit lös de tre muttrarna?
Det är inte bara att dra det rakt bakåt när de tre muttrarna lossats.
Användarvisningsbild
av hollan
du måste lossa stötfångaren den sitter intryckt i nederdelen av lyktan
Användarvisningsbild
av Phyxius
Lyfter tråden igen... Skulle byta höger bakljus igår på min XC70 och maken till kass konstruktion har jag aldrig var med om och då jobbar jag själv med produktutveckling. Eftermarknad måste ha sovit när man gick igenom och verifierade denna konstruktion. Man måste ju som sagt riva halva bilen för att byta bakljus. Muttrarna på insidan nås med nöd och näppe genom luckan för att byta lampa, men man river halvt sönder händerna när man skruvar lös dom. Sen det överlägset dummaste måste ju vara att man måste lossa kofångaren för att få lös den! :evil:
Användarvisningsbild
av Variosboy
Är ens eftermarknad med vid framtagandet av en ny design?

Det är den inte när vi har konstruktionsgenomgångar här på jobbet i alla fall..
Dock är det väl en viss skillnad i konstruktionstänk på konsumentprylar och saker som riktar sig till större/andra verksamheter..
Användarvisningsbild
av Phyxius
Variosboy skrev:Är ens eftermarknad med vid framtagandet av en ny design?

Det är den inte när vi har konstruktionsgenomgångar här på jobbet i alla fall..
Dock är det väl en viss skillnad i konstruktionstänk på konsumentprylar och saker som riktar sig till större/andra verksamheter..
Kan inte svara på hur det fungerar på Volvo Cars men på Volvo Trucks som jag jobbar på så är eftermarknad med och dom har framför allt kom it in mer i matchen på senare år. Fast det är klart, det är nog viktigare på lastbilssidan att ha så korta stillestånd som möjligt då en lastbil måste dra in pengar. Således är det viktigt att ha smarta lösningar för att enkelt kunna reparera en trasig del.

Fick du nån koll på detta? Jag har […]

Här kan du köpa ny kontakt, egentligen b[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]