Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jalgot
Hej, min flickvän har en Volvo v40 -01, när vi köpte den sa tidigare ägare att ac:n inte fungerade som den skulle och det gör den verkligen INTE. Nu ska läggas till att hans svärfar jobbar på Bilia och dom har kollat upp den gång på gång och felsökt men det har inte visat några felkoder.
AC:n startar inte ibland när man startar bilen om man startar om den då kanske den hoppar igång om man har tur, den blåser kalluft när den ska blåsa varmt och tvärtom ibland, när det är ca 15-20 grader ute vet den inte vad den ska blåsa för luft antingen blir det kallt eller som oftast varmt.
Trots att min far har varit bilmek i hela sitt liv vet han inte vad detta beror på och han vet inte var han ska börja kolla eftersom inga felkoder kommer upp. Snälla hjälp med några ideer så man kan börja någonstans.
av juste
Det har diskuterats en del här på forumet om kontrollpanelen till AC/ECC'n
Dåliga lödningar eller annan dålig kontakt i den verkar kunna få vad som helst att hända.
Använd sökfunktionen så hittar du nog en del.
av jalgot
Hej, tack alla med tipsen. Nu har vi lött om kretskortet på baksidan av AC-panelen. Det har fungerat än så länge iaf.
av juste
Tack för att du berättar hur det gick. Det behövs och ger en liten "kick" till alla som bidrar med något positivt.
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]