Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Camel
llesrof skrev:Här kommer en. Jag vill ha bilmodell och ungefärlig årsmodell och en jämförande bild. Tack.
Bild
Sätter allt på ett kort och hoppas det håller. Det är en Toyota Corolla. Bilen på bilden bör vara tillverkad 1996-1998. Denna generation av Corolla började tillverkas 1991. Frågeställaren har väl plåtat bilen på en biltvätt i Afghanistan, närmare bestämt i Kabul. I bakgrunden tycker jag mig se ytterligare en Corolla. Det är en populär bil där borta. Sannolikt taxibilar som tvättas efter dagens pass. :wink:

Bild
Användarvisningsbild
av Camel
Min gissning på Kabul baserade sig på bokstäverna KBL på regskylten. Min gissning på biltvätt tyckte jag passade då det såg mycket professionellt ut på bilden med inkädda sidovallar i gropen och reglementsenlig klädsel på personalen. När man sedan studerar bilderna i din länk så förstärks min tro på ytterst professionell och kommersiell verksamhet då det framgår att vattnet samlas i gropen under bilen, går ner i grundvattnet och återanvänds genom att det pumpas upp i en grop bredvid. På detta vis sparar man vatten (viktigt) samt att avskiljningskravet på smutsvatten från biltvättar också tillgodoses i viss mån genom filtrering i marken. :wink:

Corolla är en populär bil i Kabul :-)-)
http://www.stripes.com/news/corolla-s-t ... bled=false
  • 1
  • 227
  • 228
  • 229
  • 230
  • 231
  • 275
D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?

TS har inte varit aktiv på forumet sen aug 2[…]