- tor 03 nov 2011, 10:10
#583314
Hej!
Jag har råkat ut för ett litet missöde. Igår när jag körde min Volvo 240 så lossnade växelspaksknoppen helt och hållet. Jag känner mig inte vidare förvånad eftersom denna knopp sedan länge hängt löst i sina sladdar pga att plasten gått sönder inuti. Men detta innebär ju att det inte sitter någon knopp längre på spaken och att 5:an inte går att lägga i eftersom den var en överväxel.
Jag har försökt få tag på en ny knopp sedan ett tag tillbaka just för att jag var rädd att det här skulle hända men på skroten har de konstaterat att det är jättesvårt att få tag på osv...så jag har inte haft turen med mig.
Så, vad gör jag nu? Måste jag acceptera ett liv utan 5:an? Då blir ju bränsleförbrukningen tyvärr en tråkig historia på en bil som redan innan inte är känd för att dra lite.
//Wanessa
Jag har råkat ut för ett litet missöde. Igår när jag körde min Volvo 240 så lossnade växelspaksknoppen helt och hållet. Jag känner mig inte vidare förvånad eftersom denna knopp sedan länge hängt löst i sina sladdar pga att plasten gått sönder inuti. Men detta innebär ju att det inte sitter någon knopp längre på spaken och att 5:an inte går att lägga i eftersom den var en överväxel.
Jag har försökt få tag på en ny knopp sedan ett tag tillbaka just för att jag var rädd att det här skulle hända men på skroten har de konstaterat att det är jättesvårt att få tag på osv...så jag har inte haft turen med mig.
Så, vad gör jag nu? Måste jag acceptera ett liv utan 5:an? Då blir ju bränsleförbrukningen tyvärr en tråkig historia på en bil som redan innan inte är känd för att dra lite.
//Wanessa