Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SA4AQS
Som alla vet så är dessa bilskrotar ett bra ställe och hitta inspiration och delar till sin bil. Så därför tänkte jag att vi gör en tråd där man kan skriva om man såg något kul eller liknande och kanske vad man letar efter och hittat på skroten.

Jag var förbi Häggsbildemontering i Bollnäs idag och kollade efter extrajusknapp och andra Volvo prylar men jag hittade inte det jag tittade efter istället hittade jag en gammal 960 91-94 med kamremsbrott i övrigt var den fin. Men i alla fall i en 850 hittade jag en liten 2.4Ghz trådlös kamera med mottagare som jag fick gratis och en P-skiva, kanske går kameran att bygga om till backkamera eller liknande.
Och så såg jag en fin 740 med röd inredning och röda lädersäten som haft brand i motorutrymmet och en gammal duett utan front å motor.
Användarvisningsbild
av Ticken
Jag har hittat en oöppnad dosa general snus från typ 1800-talet i en gammal bmw e30 en gång. Spydde lite i munnen.

/Ticken
av *pettson*
Det är ju inte dagligen det sker fynd. Men ibland är det roligt. Jag säger inga datum eller var, utan visar några bilder istället.
Titta noga och fundera på vad det är för någonting.
Bild
Bild
av *pettson*
ketto skrev:X40 spis ser de ut att vara!
En blivande iallafall.
Det är en kortad 5:a. Man har till och med använt 5:ans insug och svetsat igen en kanal.
Topp och block har en platta som gavel. Det är en av urmödrarna till 40 seriens 4:a
av llesrof
*pettson* skrev:Det är ju inte dagligen det sker fynd. Men ibland är det roligt. Jag säger inga datum eller var, utan visar några bilder istället.
]
Gissar att de är tagna på Jönköpings Bildemontering. De brukarnta hand om Volvos prototyper och testbilar. Vissa får räddningstjänsten öva på.
Användarvisningsbild
av vetten
*pettson* skrev:Det är ju inte dagligen det sker fynd. Men ibland är det roligt. Jag säger inga datum eller var, utan visar några bilder istället.
Bild
Bild

Den där skulle ju bevaras till eftervärden som en liten raritet.
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]