Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gruntemannen
Osäker på hur man "chippar" en diesel men på en bensinare mappar man även på spjällsensorns öppning. Som jag förstår det innebär det att att det märks även på annat än fullgas. Jag har haft ett par Audi med bensinturbo som chippats och där märkte jag betydande skillnad även på annat än fullgas. Kan vara samma med Diesel.

Hur som helst är jag imponerad av hur stark bilen känns, framförallt i lite högre hastighet oavsett om det beror på Polestar eller om det helt enkelt är en bra motor i grunden. Ljusår ifrån den äldre 185hk D5 :) .
av riha
Skulle ju vara jävligt intressant att få testa polestar i min D3 AWD MY12, men den släpps väl tidigast nästa år (förhoppningsvis).
Det innebär ju typ 60-70 hästar mer och mer vrid också. Med andra ord, hamnar på samma nivå som D5 polestar.
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja, under förutsättning att de stoppar i samma uppgradering i det som från början är en D3 som de redan nu gör i de som börjar sina dagar som D5.
Och så har det väl varit tidigare.
av riha
apersson850 skrev:Ja, under förutsättning att de stoppar i samma uppgradering i det som från början är en D3 som de redan nu gör i de som börjar sina dagar som D5.
Och så har det väl varit tidigare.
Ja, såvitt jag vet så är slutresultatet detsamma iaf.
Samma antal hästar och vrir och kurvorna är identiska, men det är ju väntat, det är ju samma motor, D3awd och D5awd.
Användarvisningsbild
av apersson850
Tekniskt sett är det förstås väntat. Men man kunde ju också tänka sig, för 2012, att man gör Polestar tillgängligt för både D3 och D5 meddetsamma.
D3 går då från 163 till 195 hk, D5 från 215 till 230 hk. Då finns det fortfarande en rimlig ökning med trimmandet, samtidigt som hackordningen bibehålls och det finns en möjlighet för Volvo att redan från första dagen lugga både köpare av D3 och D5 på ytterligare pengar.

Ur affärsmässig synvinkel vore det mer väntat.
av gruntemannen
Mer vatten på min kvarn. Citerar senaste auto motor & sport:
"Så är också fallet med D5-versionen som fått Polestar-behandling och blivit en ny bil med en helt annan körbarhet än en vanlig D5".
av Antti
Här fick man ju se /läsa lite grann om polestartrimmet.Jäklar kanske jag sätter 8900Kr på detta annars är jag nöjd med krutet som finns nu.
av Antti
Nu var det var det bestämt.Beställt tid för effektoptimering (Polestar).Isamband med det ska de fixa något med elstolen inte föratt jag märkt något fel på denna . Kampanj sa de.
av moffe
Jag fick också Säkerhetsåterkallning R89297. Någon med kablar under förarstolen.
Funderade också om jag sku slå på två flugor samtidigt eller flera :D Tror ni att man kan be dem att updatera alla andra system på samma. Sensus, växlelådan mm. Har garatin kvar... :) Ibland är lådan lite konstig, växlar ganska knyckigt och sensus har hängt sig en gång, sedan har det hänt att att fram kameran inte fungera, samma med bak också.
Vore bra om man skulle föra in den fixa allt, updatera alla system som finns TACK och fixa det ni skall och kör in polestar motoroptimering 8)
av Micke008
moffe skrev:Jag fick också Säkerhetsåterkallning R89297. Någon med kablar under förarstolen.
Funderade också om jag sku slå på två flugor samtidigt eller flera :D Tror ni att man kan be dem att updatera alla andra system på samma. Sensus, växlelådan mm. Har garatin kvar... :) Ibland är lådan lite konstig, växlar ganska knyckigt och sensus har hängt sig en gång, sedan har det hänt att att fram kameran inte fungera, samma med bak också.
Vore bra om man skulle föra in den fixa allt, updatera alla system som finns TACK och fixa det ni skall och kör in polestar motoroptimering 8)
All mjukvara gör de bara vid stor service om du inte är kompis med mekanikern. Annars så fixar de, eller försöker fixa de problem man har.
Det man ska säga, jag upplever att växellådan växlar konstigt. Det man inte ska säga, jag vill ha ny mjukvara för jag vill ha det senaste.
Det är lite trist att de inte automatiskt kunde uppdatera allt när man ändå är inne med bilen, men det verkar vara rätt tidsödande att uppdatera en bil.
Ford hobby husbil chassinummer

Hej på er. Har en husbil, en Ford hobby t 65[…]

Instrument slocknar

Löda om instrumentet hos Obd Tuning, tex.

Halvljuset (alltså inte auto-läget) m[…]

Nu har jag köpt en bättre beg x40 rechar[…]