Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andreas_lofgren skrev:Det blir inte mycket billigare försäkring än V70 om du tittar på kombibilar i "premiumklass". Audi, BMW, Mercedes - allt är dyrare. Sen den exakta premien är omöjligt att säga eftersom det är individuellt.
Helt riktigt, motorvalet inom en modell är också väldigt avgörnade för premien.

/Martin
eller polestara då blir de 258hk i alla årsmodeller :D
en annan sak är att 2011orna är skattefria i 5år
men helst en 2010 eller nyare är enl mej lite snyggare med facelift ratten och grillen
Jag delar inte uppfattningen att HP är mycket bättre än P. Men det kan skilja från år till år.
Blåtand följer väl med Momentum från ett visst år (MY10?). Och streama musik kan man först fr o m MY12.
2,5FT är extremt känslig för hur man kör gällande förbrukningen. Har aldrig haft en bil med så stor spridning. Den kan dra allt (bensin) mellan 0,67 och 2,3 utan att det är extremkörning. Med MY10:s högre utväxling och försiktig körning är förbrukningen helt ok! Men snål är den inte... och vid hårdkörning drar den betydligt mer än en 2,0F (som dock är mycket slöare)/PH

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]