Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är inte så att det är en ac kompressor som låter illa då? Men generatorn ska inte gå trögt alls att dra runt för hand.. Den ska kännas typ som servopumpen att dra runt :) En generator kostar mellan 250 - 2000kr på http://www.bildelsbasen.se
Gå in där och titta, hitta någon skrot i närheten eller ring till nån så skickar dom :)
...Helt bortkastat var det inte, styrningen går ju lätt nu även på tomgångsvarv! :D
Är det samma generator på 850 som på X70 upp till -00? Verkar som det när jag kollar på bildelsbasen, tänkte åka ut till returbilen och plocka en generator från en så lågmilad bil som möjligt, kostar endast 250 kr! Utan garanti förstås..
Samma och samma... Det finns väl några olika som laddar olika mycket? Men det spelar ingen roll.. Ju mer ju bättre :) Men du kan inte ta från en Diesel. Annars passar det :) Tror dom håller på byter Volvo raderna där ute nu.. Men jag är inte säker, dom kanske redan är klara :)
Lät ju ganska lätt! Om jag tar med kompass och matlåda då.

Hittade ett klipp på youtube med just det ljudet som jag plågas av, verkar vara tomgången i klippet, sen ökar frekvensen med varvtalet till "testbilds-pip"

Blev ganska mycket tjockare :x Kanske ä[…]

.. Har också kontrollerat att bränsle[…]

Nästa elbil från Volvo?

Han sa nåt om ”den smartaste Volvon hi[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]