Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dede
Börjar få lite saker att fixa i framvagnen på min V70 -05.
Misstänker också att där är något i bakvagnen som börjar ge upp.
Vägrar lämna in den på Bilia p.g.a. deras ockerpriser och Mechanum fick jag inget bra intryck av efter servicen där.

Någon som kan rekommendera en bra verkstad i Skåne. Helst i närheten av Lund men är beredd att köra en bit om de är duktiga och priset är rätt.

Eftersom det inte är inblandat någon elektronik så behöver den inte vara en auktoriserad Volvoverkstad utan prio ett är ett väl utfört arbete som man kan lita på. Givetvis spelar priset också roll men vet jag bara att det blir ordentligt gjort så är det värt lite riksdaler.
av rd350
Det står att du bor i Kävlinge, har du ingen mindre verkstad där? Finns väl till och med nån form av fordonsskola där, ibland är dom intresserade att få in kundbilar.
Användarvisningsbild
av Dede
Det finns ett par mindre verkstäder men hade varit kanon om man kunde få lite feedback på utförda arbete.
Lernia har lackerarutbildning och fordonsteknisk utbildning på tunga fordon. Gissar att min V70 inte klassar in som det.

Min XC90 D5 har fått uppgraderingen i samban[…]

Byta motorolja V60

Ser ut som att Volvo har maskinskadegaranti p&ar[…]

Jag gjorde test på min ventilation med gummi[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öp[…]