Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har precis införskaffat mig en skönhet. S90 med manuell låda.

Jag har ett problem med att under ´gaspådrag vid ca 1200-1500varv så går den ryckigt. Bilen har rullat ca 33000mil idag och har förra året fått service med bla nya tändstift, olje och oljefilter. Enligt föregående ägare kom detta problem för ca 1 år sedan före servicen.

Vad kan detta bero på? Har någon erfarenhet av liknade problem och hur löste du detta?
Senast redigerad av 1 Rvacchi, redigerad totalt 0 gånger.
Du kan mäta bränsletrycket i luftnippeln före bränsle filtret och den efter uppe på fuelrailen och då kan du få en indikering om det är tätt och behöver bytas och det skulle kunna vara därför den går dåligt vid uppstart när bränsle trycket är lågt.
Det skulle kunna vara LMM men kolla och rengör kontaktstycket.
Sen kan man kolla spjällhuset om det är skitigt kan man göra rent det och och när man ändå är där så ser man om det kommer massa skit ur vevhusventilations slangen och då vet man att det kanske är dags att fixa den också.
Inga fler som har nå flera rekomendationer?
tändstiften är bytta förra året vid service.

Jag har för mig att gällande när den går dåligt vid uppstart när den är kall så kan det vara en vakumslang, kan det stämma?
Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]

Läser ut med en elm-bt android