Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Camel
llesrof skrev:Det är fan i mig sekt-varning på dessa användare, och det står jag för. Det är nog för att jag skall hålla mig på avstånd. Egentligen är det inte så mycket produkterna som sådan jag har något emot, det är användarna. Huga! :mrgreen:
Detta är vad jag alltid tyckt om alla som tillber sina prylar och prylarnas skapare som om det handlade om någon slags religion. Vissa användare kan ju aldrig tänka sig något annat. Till och med ren fakta som talar emot att prylarna skulle vara bättre än något annat är ofta irrelevant för dessa användare :wink:.
Förutom Apples prylar gäller ju detta annat också ??:-/ . Ibland även vissa bilmärken... :roll: På det viset är jag också kanske religiös... :D
Användarvisningsbild
av StringerBell
llesrof skrev:Jag förstår ändå inte storheten med dessa grejer.
Jag störde mig också stort på Apple-fanatikerna, men det som fick mig att ta steget till att byta plattform var att Windows blev alltmer plottrigt och överlastat att arbeta med från och med XP, + att datorerna som man köpte var fullproppade med en massa demo-program och säkerhetsinställningar som fullständigt dödade arbetsglädjen. Det är varningar, påminnelser och en massa störningsmoment hela tiden. Dessutom har PC datorerna ofta usel, klossig design med en massa dioder och lampor, klistermärken från 3:e part osv. Med tre ord: Less Is More.

Redan när man packar upp en Apple-produkt ur kartongen märker man med vilken omsorg allt är gjort. Spelar ingen roll om den kostar 300 eller 30000.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Skojar du llesrof?! :shock:

Det är ju så logiskt uppbyggt att det är löjligt.

Ang. synken så är det superenkelt om man har en Mac. Har man PC är det inte lika enkelt, men det är inga problem ändå. Kontakt, mail (även gmail) och allt annat synkas så länge man väljer att det ska göra det.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Camel skrev:Till och med ren fakta som talar emot att prylarna skulle vara bättre än något annat är ofta irrelevant för dessa användare :wink:
Kan vara för att många slänger fram ett produktblad och tror att det är en relevant jämförelse! :wink:
Användarvisningsbild
av Camel
Ja, den andliga dimensionen av produktupplevelsen är svår att beskriva i ett produktblad... :wink:
av llesrof
XC90_Executive skrev:Skojar du llesrof?! :shock:

Det är ju så logiskt uppbyggt att det är löjligt.

Ang. synken så är det superenkelt om man har en Mac. Har man PC är det inte lika enkelt, men det är inga problem ändå. Kontakt, mail (även gmail) och allt annat synkas så länge man väljer att det ska göra det.
Jag är helt allvarlig. iTunes är rena skiten. Mailen synkar men jag ser bara de fem senaste mailen trots att inställningarna säger att jag skall se de tusen senaste. Nu har jag inte så många, men några fler än de fem senaste borde jag se. Kalendern synkar men jag ser inte de händelser jag lagt in, till exempel när jag jobbat eller någons födelsedag. Då kan det ju kvitta.Kontakterna synkar delvis. Jag får bara in vissa av dem, tyvärr inte de mest använda. När jag lägger till ett mailkonto kan jag välja ett Googlekonto men skall jag lägga till kalender fick jag välja ett Exchange-konto har jag för mig. På min android-telefon får jag med både kontakter och kalender när jag lägger till mitt Googlekonto. Men visst, det är ju Google som gör Android så det är klart att de kan fixa detta bättre än någon annan.

Testade även att försöka kopiera bilderna jag tagit med min iPod, till datorn. Det sket sig. Kopplar jag in den dyker den upp som en enhet och jag kan klicka mig in i mappstrukturen och se bildikonerna, men jag kan inte kopiera något från den. iTunes verkar bara kunna lägga till saker åt ena hållet, alltså in i enheten, men inte från den. Detta funkar säkert bra om man kör Äpplen hela vägen, men jag blir ju inte direkt imponerad över Apple när det strular och är så ologiskt. Det är soma tt jag inte skall kunna tanka min bil bara för att mitt hus, mina kläder och allt annat inte kommer från Volvo.
Användarvisningsbild
av Camel
Kul diskussion. Personligen föredrar jag PC framför MAC och Androidtelefon framför iPhone. Men det beror kanske på att jag vill kunna använda speciella program som bara finns till PC i mitt yrke och kunna byta batteriet och minnet enkelt i min telefon... :mrgreen: Vad vet jag? :wink:
Senast redigerad av 1 Camel, redigerad totalt 0 gånger.
av llesrof
Camel skrev:Kul diskussion. Personligen föredrar jag PC framför MAC och Android framför iPhone. Men det beror kanske på att jag vill kunna använda speciella program som bara finns till PC i mitt yrke och kunna byta batteriet och minnet enkelt i min telefon... :mrgreen: Vad vet jag? :wink:
Ja, Apple är en låst värld, ungefär som scientologkyrkan. Man kan komma in men man kan inte komma ut. Inte utan att få problem :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Severin
Camel skrev: Personligen föredrar jag Androidtelefon framför iPhone. Men det beror kanske på att jag vill kunna använda speciella program som bara finns till PC i mitt yrke och kunna byta batteriet och minnet enkelt i min telefon... :mrgreen: Vad vet jag? :wink:
För att inte prata om valmöjligheten man har med android som att ändra det mesta, min lur ändrar jag hela tiden då jag tröttnar fort på samma utseende,custom rom,olika teman,nya funktioner.
Xda är ett grymt ställe

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
av llesrof
Har äntligen fått mail och kalender att lira. Det märkliga är att jag gjorde som jag testat innan, men nu funkade det. Kontakterna kan jag däremot inte synka eftersom de ligger i grupper och det fattar inte iPaden. Den synkar bara den sophög där kontakterna hamnar om man inte vill ha ordning på dem i grupper.

Jag är inte så mycket för att ändra på saker för ändrandets skull, men jag vill gärna ha möjligheten att kunna göra det. Bara en så enkel sak som att slänga en ikon till ett program jsg inte vill använda, åt helvete är omöjligt på en iPad. Det är lite som i en kommuniststat - även om allt ser snyggt och trevligt ut så är det någon annan som bestämer vad som är bäst för mig, vad man kan göra och framför allt vad man absolut inte kan göra.

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]