- sön 30 okt 2011, 21:20
#582233
Så har man då fått hem ett brev angående ett fel på bilen som behöver åtgärdas.
Gäller:
Ett begränsat antal S80, S60, V60, XC60, XC70 och V70 av modellår 2011, försedda med bränsledriven värmare och Volvo On Call.
Problem:
Funktionen för fjärraktivering av den bränsledrivna värmaren kan misslyckas med att starta värmaren p.g.a. ett mjukvarufel.
Vad som förvånar mig är att det står att Volvo rekommenderar att man inte använder fjärraktivering av värmaren (värmarens timer- och direktstartfunktion påverkas inte och kan användas som vanligt).
Ett mjukvarufel som kan orsaka att fjärraktiveringen misslyckas låter inte speciellt allvarligt, mer en utebliven funktion. Undrar varför man skickar ut brev om detta, borde väl räcka med en Service Bulletin till verkstäderna så dom vet vad dom ska göra när kunden kommer in och klagar på att det inte går att aktivera värmaren med SMS.
Någon som har en kvalificerad gissning, eller rent av vet, varför man väljer att informera via brev?
I mitt fall gäller serviceåtgärden en V60 D5 MY11.
Gäller:
Ett begränsat antal S80, S60, V60, XC60, XC70 och V70 av modellår 2011, försedda med bränsledriven värmare och Volvo On Call.
Problem:
Funktionen för fjärraktivering av den bränsledrivna värmaren kan misslyckas med att starta värmaren p.g.a. ett mjukvarufel.
Vad som förvånar mig är att det står att Volvo rekommenderar att man inte använder fjärraktivering av värmaren (värmarens timer- och direktstartfunktion påverkas inte och kan användas som vanligt).
Ett mjukvarufel som kan orsaka att fjärraktiveringen misslyckas låter inte speciellt allvarligt, mer en utebliven funktion. Undrar varför man skickar ut brev om detta, borde väl räcka med en Service Bulletin till verkstäderna så dom vet vad dom ska göra när kunden kommer in och klagar på att det inte går att aktivera värmaren med SMS.
Någon som har en kvalificerad gissning, eller rent av vet, varför man väljer att informera via brev?
I mitt fall gäller serviceåtgärden en V60 D5 MY11.