Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av moanilsson89
Har tänkte mig att köpa en Western Digital Elemets Portable 2.0 500 gig från http://www.proshop.se/Haarddisk/Western%20Digital.html nu innan priserna höjs. Tror ni detta är smart eller ska man vänta tills katastrofen i Asien är över och dem börjar producera igen? Hur länge tror ni det tar innan priserna är normala igen? Orkar liksom inte vänta i några månader för att spara 200 kr eller något.
av xxargs
Å jäklar vad priserna på HD har stuckit iväg på bara 2 veckor!!! - det man köpte för 695:- ink. moms för en 2TB extern disk kostar snart 1200:- även på webhallen jag bruka handla hos. (tycker det var väldigt höga priser på grejorna i din länk)

Eventuella Stim-skatten på ca 90:- är ju ingenting i jämförelse med prisracet just nu pga. allt tommare lager som pågår just nu.

Om du hade tänkt köpa en extern billig HD (varför bara 500 GB? när en 2TB bara kostar något mer... - en hårddisk är antingen ny eller full, finns inget mellanläge liksom ;-) ) så är det är det för sent nu och det är bara att vänta tills produktionen kommer igång igen och kommit ikapp de tomma lagren hos grossisterna - och detta gäller samtliga HD-tillverkare då även om Seagates fabrik ligger längre upp och klarat sig så gäller inte samma sak för deras underleverantörer... räkna med att det kommer ta månader nu och just nu är jag ganska glad att jag korpade till mig 2 st WD element 2TB för ca 785:-/st inkl moms ( hade gått upp ca 100 spänn från veckan innan)...

edit: missade att du avsåg 2"-diskar...
av llesrof
Det är inte någon "STIM-skatt". Det är Copyswede som ligger bakom detta. Och det är ingen skatt heller, det är en avgift. Inte för att jag tycker om avgiften, men det gäller att skilja på begreppen. :D

Om jsg vsrt som duboch inte haft någon brådska så hade jsg väntat. Jag köpte en extern 2 TB-disk för under tusenlappen för någon månsd sedan. Tillverkningen kommer snart igång igen och priserna sjunker. Minns för några år sedan då priset på minnen stack iväg på grund av en jordbävning.
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]